مديركل امور عشاير كهگيلويه وبويراحمد با اشاره به عبور عشاير از جاده هاي اصلي و خطرات ناشي از آن گفت: بازسازي و مرمت ايل راههاي قديمي اين استان از اولويت هاي امور عشاير اين استان است.

 
 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مجيد عليپور افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده احداث ايل راههاي جديد و ايجاد زيرگذر در برخي از جاده هاي استان براي كوچ بهتر عشاير نيز در اولويت است.
وي اظهاركرد: 90درصد از جمعيت عشاير كوچروي كهگيلويه و بويراحمد با كاميون به مناطق ييلاقي كوچ مي كنند.
وي بازگشايي و بهسازي سه هزار و 300 كيلومتر از جاده هاي عشايري و ساماندهي گروه هاي آب رساني سيار را از برنامه هاي انجام شده اين اداره كل براي استقبال از عشاير استان در فصل كوچ ييلاقي بيان كرد.
عليپور ايل‌ راههاي عشايري استان را يكهزار و 550 كيلومتر ذكر كرد و گفت: 900 كيلومتر از ايل‌ راههاي عشايري در سه شهرستان كهگيلويه،چرام و لنده واقع شده است.
وي تعداد مناطق عشايري استان را 576 منطقه دانست و اظهاركرد: عشاير استان در 13 زيست بوم، قشلاق و ييلاق خود را سپري مي كنند.
عليپور با اشاره به توليد 54 درصد گوشت قرمز، 37 درصد شير و توليد سالانه 10 هزار مترمربع صنايع دستي از سوي عشاير كهگيلويه و بويراحمد، عنوان كرد: عشاير اين استان نقش مهمي در توليدات كشاورزي و دامي دارند.
12در صد از جمعيت استان كهگيلويه و بويراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعيتي معادل 70 هزار نفر عشايري زندگي مي كنند.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.