مهمترین دستاوردهای اسنادملی استفاده ازارزش ها و فرهنگ گذشتگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛
استاندار یزد گفت : وظیفه مرکز ملی اسناد وکتابخانه ملی ، تنها جمع آوری کردن و نگه داری اسناد نیست، دراصل باید از این اسناد ، ارزش ها ، فرهنگ و سبک زندگی استخراج شده و در اختیار نسل جدید قرار گیرد.
 
سید محمد میرمحمدی گفت : مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان ،کار با ارزش و بسیار حساسی انجام می دهد زیرا اسناد مکتوب شده و آثار گذشتگان که به صورت های مختلف در اختیار ما قرار می گیرد ، به عنوان یک سرمایه ملی محسوب می شوند .
 
وی ادامه داد : استخراج ارزش ها و فرهنگ گذشتگان منطبق با نیاز امروز جامعه می تواند یکی از مهمترین دستاوردهای این مرکز باشد .
 
میرمحمدی افزود : بررسی تغییرات نسل امروز با نسل های گذشته  و جستجوی علت های این تغییرمی تواند به روند توسعه تکاملی بشر کمک کرده و این روند را سرعت دهد .
 
وی طبقه بندی و ارزش گذاری اسناد و مدارک گذشتگان را مهم توصیف و عنوان کرد : اگر اسناد در حوزه های مختلف  طبقه بندی شوند، دسترسی آن برای کسانی که به این مدارک نیاز دارند، با سهولت بیشتری انجام می گیرد .
 
استاندار یزد، آرشیو نشریات را معرف نگاه و نگرش مسئولان دانست و بر حفظ آن به عنوان سندی از این تغییر دیدگاه ها تاکید کرد.
 
میرمحمدی گفت : این اسناد ارزشمند که از گذشتگان به ما رسیده ، می تواند مبنایی برای ترقی و افزایش سرعت پیشرفت قرار گیرد .
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.