کاخ سفید درباره سفر رئیس جمهور آمریکا به ژاپن و ویتنام بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی کاخ سفید  بیانیه سخنگوی این کاخ درباره سفر باراک اوباما به کشورهای ژاپن و ویتنام را منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

رئیس جمهور در دهمین سفر خود به منطقه آسیا، طی روزهای 21 تا 28 مه به کشورهای ویتنام و ژاپن سفر می کند. این سفر نشان دهنده تعهد همیشگی رئیس جمهور آمریکا به بازگرداندن تعادل به منطقه آسیا و اقیانوس آرام است و با هدف افزایش همکاری های دیپلماتیک، اقتصادی و امنیتی با کشورهای و ملت های منطقه صورت می گیرد.

رئیس جمهور ابتدا به ویتنام می رود و در آنجا طی جلساتی رسمی با مقامات این کشور، در مورد راههای افزایش همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، امنیتی، حقوق بشر، بین المللی و منطقه ای بحث و گفتگو خواهد کرد. رئیس جمهور قصد دارد در هانوی، پایتخت ویتنام در مورد روابط آمریکا با  این کشور سخنرانی کند.

طی جلسات و نشست هایی که در هانوی و شهر هوشی‌مین برگزار می شود، وی در مورد اهمیت تصویب توافقنامه تجاری دو سوی اقیانوس آرام در سال جاری به بحث و تبادل نظر می پردازد. رئیس جمهور همچنین با اعضای جامعه مدنی، اعضای طرح ابتکاری رهبران جوان آسیای جنوب شرقی (موسوم به طرح یالی)، کارآفرینان و جامعه بازرگانی در این کشور دیدار خواهد کرد.

در ژاپن، باراک اوباما در آخرین حضور خود در نشست گروه هفت (جی-7) در منطقه ایس-شیما شرکت خواهد کرد. این نشست به سران جی-7 کمک می کند تا منافع مشترک خود را در حوزه های مهم اقتصادی و امنیتی به پیش ببرند و با چالش های جهانی مقابله کنند. رئیس جمهور و نخست وزیر آبه دیداری دوجانبه خواهند داشت و همکاری آمریکا-ژاپن در حوزه های اقتصادی  و امنیتی و سایر چالش های جهانی تقویت خواهد شد.

سرانجام، رئیس جمهور به همراه آبه، نخست وزیر ژاپن، سفری تاریخی به هیروشیما خواهد داشت تا بر تعهد همیشگی خود برای ایجاد صلح و امنیت جهانی عاری از سلاح های هسته ای تأکید ورزد.      



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار