رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:هندوانه و خربزه از جمله محصولات فله صادراتی است که در یک ماه آینده با نهایی شدن مصوبه صادرات آن فقط به صورت بسته بندی امکان پذیر است.

صادرات فله هندوانه و خربزه ممنوع شدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ممنوعیت صادرات فله محصولات کشاورزی اظهار داشت: براساس آخرین جلسه با دفتر توسعه تجارت، تصمیم ممنوعیت صادرات فله محصولات کشاورزی اتخاذ شده و اکنون این مصوبه مراحل قانونی را طی می کند.

وی افزود: در صادرات فله 20 الی 30 درصد محصول طی فرآیند بارگیری و حمل و نقل به ضایعات تبدیل می شود و به سبب اینکه هزینه تولید بالاست و در بحث مدیریت آب برنامه ریزی کردیم،صادرات فله ممنوع شده است.

نورانی ادامه داد: هندوانه و خربزه از جمله محصولات فله صادراتی است که در یک ماه آینده با نهایی شدن مصوبه صادرات آن فقط به صورت بسته بندی امکان پذیر است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به صادرات پایدار بیان کرد: برای حفظ بازارهای صادراتی از صادرات فله محصولات از طریق لنج های فاقد سردخانه جلوگیری به عمل می آید که قبل از عملیاتی شدن این مصوبه به صادر کنندگان اطلاع رسانی می شود. 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار