معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان گفت: آکواریوم طبیعی روستای تاریخی گِزگ در کوهبنان یکی از زیباترین نقاط گردشگری کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد جهانشاهی با اشاره به اینکه روستای گزک از مناطق کوهستانی استان کرمان محسوب می شود، افزود: این روستا مکان شگفت انگیز و خارق العاده ای دارد که در کمتر مکان دیگری در کشور وجود دارد وآن آکواریوم طبیعی گزک است.

وی با بیان اینکه در این آکواریوم صدها ماهی رنگی و گیاهان آبی را در دل طبیعت زیبا و بکر شهرستان کوهبنان جاداده است ،خاطر نشان کرد: این چشمه خودجوش و طبیعی محل زندگی چند نوع ماهی از جمله ماهیان عید قرمزی است که حدود 18 سال در آن زندگی کرده‌اند و این آکواریوم در نوع خود در ایران بی‌نظیر و دیدنی است.

جهانشاهی تصریح کرد: در این روستا چند اثر طبیعی همانند رودخانه و کلوت ‌هایی چون کلوت‌های شهداد، وجود آرامگاه پیری صاحب نام ، این منطقه را به کلکسیون آثار طبیعی و تاریخی تبدیل کرده است.

گفتنی است: روستای تاریخی دَرِگِزگ یک منطقه ویژه توریستی و گردشگری در جنوب شرق ایران به ویژه استان کرمان و شهرستان کوهبنان است به گونه‌ای که هرساله تعداد زیادی از مسافران داخلی و ده‌ها گردشگر خارجی از تنها آکواریوم طبیعی ایران واقع در روستای تاریخی درگزگ کوهبنان دیدن می کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار