فراخوان ششمین جشنواره سراسری دف نوازی «دف نوای رحمت» توسط حوزه هنری استان کردستان اعلام شد .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،رئیس حوزه هنری کردستان گفت: به منظور ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی و الگوسازی از طریق تولیدات فاخر، کشف و حمایت از استعدادهای جوان و نوجوان در جهت تولید آثار ارزشی موسیقی و مقابله با تهاجم فرهنگی با تأکید بر خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی، ششمین جشنواره سراسری دف نوازی «دف نوای رحمت» با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» به مدت سه روز همزمان با عید سعید قربان و غدیر در کردستان برگزار می‌شود .

وی افزود: زمان برگزاری جشنواره از 24 تا 26 شهریور ماه 95 می‌باشد و علاقه‌مندان می توانند در دو رده سنی 13 تا 19 سال و 19 سال به بالا و در دو بخش تک نوازی (آقایان و خانم‌ها) و گروه نوازی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره برابر مقررات اعلامی ارسال کنند .

وی با اعلام اینکه بخش نوجوان جشنواره فقط در بخش تک‌نوازی برگزار می‌شود، گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته دوره‌های مختلف جشنواره و رایزنی و نشست‌های تخصصی با هنرمندان عرصه موسیقی استان و جمع بندی نظرات شرکت کنندگان دوره‌های گذشته، تغییراتی در این دوره جشنواره به منظور حفظ و اصالت ساز دف در نظر گرفته شده است تا بتوانیم جشنواره‌ای پربارتر از دوره‌های گذشته را شاهد باشیم .

مرادی با اشاره به برگزاری پنج دوره گذشته این جشنواره، افزود: خوشبختانه استقبال هنرمندان از این جشنواره بسیار چشمگیر بوده و انتظار می‌رود با تغییرات لحاظ شده و تخصصی‌تر کردن جشنواره در این دوره نیز حضور گسترده هنرمندان دف نواز کشور را شاهد باشیم .

دبیر ششمین جشنواره دف نوازی «دف نوای رحمت» ضمن اشاره به ارزیابی نقاط قوت و ضعف پنج دوره گذشته جشنواره، گفت: در بخش گروه نوازی در این دوره در کنار ساز دف صرفا دو ساز دو طبله و تاس می توانند حضور داشته باشند .

وی شرایط حضور در جشنواره را در دو بخش گروه نوازی و تک نوازی اعلام کرد وگفت : مهلت ارسال آثار تا 10 مرداد ماه 95 است و آدرس دبیرخانه جشنواره: سنندج – خ فلسطین – روبروی فرمانداری – حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و تلفن دبیرخانه 33243624- 33227125- 33243646-087 و آدرس سایت جشنواره www.artsanandaj.ir می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.