وزارت بهداشت وارد شد: علت به کما رفتن کودک گرگانی چه بود؟

با به کما رفتن یک کودک ۶ ساله گرگانی به نام «الینا فروتن»، وزارت بهداشت یک گروه تخصصی را مامور کرد تا دلایل این اتفاق و کشف احتمال قصور پزشکی در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان را بررسی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر حوزه ریاست و رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گفت: در پی به کما رفتن یک کودک در بیمارستان تخصصی کودکان گرگان، موضوع احتمال اشتباه یا قصور پزشکی در دستور کار و بررسی کار‌شناسی قرار گرفت.

محمدرضا بابائیان افزود: در صورتی که مشخص شود به کما رفتن این کودک ناشی از قصور پزشک و عوامل بیمارستانی بوده است، با مسببان مطابق قانون برخورد شدید صورت خواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: مسایل پزشکی به سبب تخصصی و پیچیده بودن آن نیازمند بررسی دقیق کار‌شناسی است و نمی‌توان اظهار نظر شتاب زده کرد اما آنچه مسلم است، حال کودک به کما رفته مساعد نیست و مهم‌ترین موضوع در زمان حاضر، بهبود بیمار و بازگشت به شرایط عادی است.

«الینا فروتن» کودک شش ساله گرگانی، هشت روز پیش برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان بستری شد اما پس از عمل به هوش نیامد.

وزارت بهداشت وارد شد: علت به کما رفتن کودک گرگانی چه بود؟

پدر الینا در این باره اظهار کرد: با وجود وضع نامناسب فرزندم و نگرانی خانواده، هنوز پاسخ روشنی در خصوص علت و چگونگی کمای شدید، همچنین نتیجه اقدامات پزشکی به ما داده نشده است.

«حسین فروتن» که به شغل آزاد و فعالیت ساختمانی مشغول است، ضریب هوشی فرزندش را ۳ اعلام کرد و گفت: باید شرایط به گونه‌ای پیش برود که این مسائل و اشتباهات برای کودکان دیگر، رخ ندهد.
 
گروهی تخصصی از سوی وزارت بهداشت و درمان قرار است وارد گرگان، مرکز استان گلستان شود تا موضوع پیش آمده را بررسی کند. همچنین برای فعالیت حرفه‌ای پزشک معالج الینا، محدودیت‌هایی تا زمان حصول نتیجه نهایی صورت گرفته است.

منبع:سلامت انلاین
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.