مدیرعامل شرکت آبفا کشور گفت: با کمک مجلس نقدینگی پروژه بزرگ انتقال آب به کرمان را برطرف می کنیم اما این پروژه ریسک بالایی دارد.

پروژه انتقال آب کرمان اقتصاد مقاومتی را بین المللی کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمیدرضا جانباز اظهار کرد: متخصصان ما در قرارگاه خاتم در شرایط بسیارسخت با کیفیت بالا پروژه مثال زدنی در خاورمیانه را انجام می دهند وتلاش این است که نهایتا در سال 97آب به شهر کرمان برسد.

وی با اشاره به اجرای همراه با ریسک پروژه انتقال آب به شهرهای شمالی کرمان اظهار کرد:طرحی را با آب منطقه ای وقرارگاه سازندگی خاتم با ریسک آغاز کردیم سعی می شوداز طریق منابع مختلف از این پروژه حمایت می کنیم، در مجلس نیز باید تدابیری برای حل مسئله نقدینگی پروژه اندیشیده شود.

جانباز با نگاهی به کارهای انجام شده در کارگاه تونل انتقال آب به شهرهای شمالی کرمان گفت:خوشبختانه مهندس مشاور وتمام عواملی که در این پروژه مشغول هستند کارهای خوبی در کشور داشته اند وهمیشه با بهترین کیفیت کارهایشان به اجرا می رسد وصاحب تجربه هستند.

وی سپس در خصوص آب رسانی به 249روستای استان کرمان نیز گفت: این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به ابتکار مجلس نهم آغاز ودرمجموع اجرای این طرح در فازهای مختلف 500میلیون دلار به این پروژه اختصاص یافت که در استان کرمان1440روستا درقالب81مجتمع آب رسانی از نعمت آب بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: سال آینده اعتبار خوبی تزریق خواهد شد و با اندک پیشرفتی می توان به کار سرعت داد، برنامه ریزی و مطالعات کارانجام شده وبودجه ای که در صندوق توسعه کشور است نیز به کمک می آید.

مدیرعامل شرکت آبفا کشور اظهار کرد: در بودجه 95نتوانستیم اعتباری برای این کار بگیریم واین مسئله بامخالفت کمیسیون تلفیق روبروشد که امیدواریم نمایندگان بتوانند در اصلاحیه قانون بودجه 95موضوع استفاده از این اعتبار صندوق توسعه ملی را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: فرصتی بدهید به ما که در ابتدای شروع کار مجلس جدید،طرح را احیا کنیم ،زیرا استان کرمان از جاههایی است که نیاز به تداوم این حرکت دارد.

مدیرعامل آبفا کشور خاطرنشان کرد: بیش از این نمی توان طرح ها را معطل گذاشت هرچند در سال قبل باتدبیر و پیگیری انجام شده،مجلس از محل فاینانس داخلی ماده 56حدود 2500میلیاردتومان لوله های مور نیاز طرح های آب رسانی را فاینانس کرد
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار