منطقه آزاد انزلی، فرصتی برای توسعه گیلان است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در مراسم آغاز ساخت 4 پست اسکله بندر کاسپین گفت: منطقه آزاد ،منطقه ای است که با تفکر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام راه اندازی شد و منشا اثرات خیری در گیلان شد.
رضا مسرورافزود: همه کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه، آذربایجان و قزاقستان در حال افزایش امکانات زیرساختی هستند و ما هم باید از این فرصت برای توسعه زیرساخت های تجاری استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه روسیه پارسال 760 میلیارد دلار با کشورهای مختلف مبادلات تجاری داشت گفت: سهم ایران در این مبادلات کمتر از 1میلیارد دلار بود.
مدیرعامل منطقه تجاری – صنعتی آزادانزلی با بیان اینکه قراقستان هم پارسال 140 میلیارد دلار مبادله تجاری داشت، افزود: حجم مبادله ایران 27 دهم درصد این مبلغ بود که باید کاری کنیم سهم مبادلات ایران را با کشورهای دیگر افزایش دهیم.
رضا مسرور به اهمیت کریدور شمال - جنوب برای افزایش تجاری ایران با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: هنوز در این مسیر زیرساخت های ریلی و بندری کامل نشده و برای افزایش مبادلات تجاری نیاز به راه اندازی این زیرساخت ها داریم .
وی تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی به دلیل دسترسی آسان به جاده، خط آهن، پس کرانه های وسیع و داشتن بورس کالا از جمله مناطقی است که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در آن رغبت دارند که ساخت بندرکاسپین با سرمایه گذاری بخش خصوصی نمونه ای از آن است.
مدیرعامل منطقه تجاری – صنعتی آزاد انزلی بندر کاسپین را در بین بنادر کشورهای حاشیه خزر منحصر به فرد دانست و گفت: این بندر با 22پست اسکله،2پست اسکله نفتی، مخازن سوخت و ظرفیت جا به جایی سالانه 15 میلیون تن کالا  جایگاه ویژه ای در این منطقه دارد.
ساخت مجتمع بندری کاسپین که در حال حاضر 38 درصد پیشرفت دارد از سال 88 آغاز شد.
برای این بندر 22 پست اسکله طراحی شده است.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.