رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قضاوت محکمه امریکایی در مصادره اموال ایران مسخره بود.

قضاوت محکمه امریکایی در مصادره اموال ایران مسخره بود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی لاریجانی ٬ رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قران کریم که عصر امروز در محل مصلای امام خمینی برگزار شد٬ گفت : امروز به کرات شنیده اید که  امریکا با چه فضاحتی وجوه ایران را ضبط کرده است انهم  با دخالت کنگره و چنان قضاوت مسخره ای٬ واقعا با این رفتار امنیت در دنیا حاکم می شود که محکمه ای در یک کشور اموال کشور دیگری را مصادره کند ؛ اگر چنین شد آیا امنیت در جهان حاکم می شود؟ کدام قانون بین المللی چنین اجازه ای را به امریکا می دهد .
 
وی خطاب به دولتمردان امریکایی افزود: اگر در محکمه دیگر کشورها چنین حکمی را برای شما  (امریکایی ها) صادر کنند و مثلا در ابهای بین المللی کشتی های انها را مصادره کنند  شما امنیت پیدا خواهید کرد؟ شما با چنین وضعی ایا امنیت کل جهان را به مخاطره  نینداختید. ایا با این رفتار شما ٬دیگر کشورها نمی گویند به امریکایی ها نمی توان اعتماد کرد و ممکن است روزی اموال ماراهم چپاول کنند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به فضیلت قران در جامعه اسلامی گفت: قران در سنت فکری به معنای  رشد وجودی ٬ مادی و معنوی است .

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تلاوت قران و شنیده شدن آن در درون شهر٬ بیان داشت: اولین مسئله در الزامات مدینه فاضله قرانی شنیدن صدای قرآن در شهر است ٬ سابق بر این چنین بود که از مساجد صدای قران شنیده می شد  اما در حال حاضر این موضوع در بسیاری مساجد منسوخ شده است البته گاهی هم برخی می گویند صدای قران در کنار بیمارستان ها برای بیماران مزاحمت ایجاد می کند که البته باید ملاحظه کرد و لاکن همه جا بیمارستان نیست و اکثر بیماران هم با صدای قران و مناجات روحیه بهتری پیدا می کنند و انشالله با تذکر شفا پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ما برای مدینه قرانی الگو داریم و به نعمت وجود معصومین  ویژگی های این  الگو به خوبی ترسیم شده است ٬ اظهارداشت:  در تئوری زندگی قرانی  وجه اجتماعی و حکومت اصل است  چون کمال انسان در دل زیست اجتماعی قران میسر می شود همانطور که در یک خانواده قرانی میسر می شود و این خود از جمله تفاوت سنت فکری اسلامی با سکولارهاست .

لاریجانی با اشاره به تفکر سکولارها بیان داشت : سکولارها فکر دینی را منحصر به فرد می دانند و جامعه متکی را در قران و دین نمی دانند و همچنین حکومت را تابع دین نمی دانند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه در نظریه مدینه قرانی نظیر مدینه مهدوی ٬ حاکم باید متقی باشد گفت: این حاکم باید امام مردم باشد راه و هدف را مشخص کند که خوشبختانه انقلاب اسلامی این اصل را محقق کرده است که در بطن ان جامعه مبتنی بر ولایت ساخته شده است تا امروز رهبری پارسا و  مجاهد داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت رفتار حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران بامسئولین سایر کشورها٬ تصریح کرد: در حال حاضر برخی اخبار خجالت امیز در دنیا وجود دارد که یکی از انها معطوف به رقابت انتخاباتی نامزدهای امریکایی است ٬ اخیرا جلوه ای از سطح فکری و اخلاقی امریکایی ها را مشاهده می کنیم که یک نامزد امریکایی حتی برای تبلیغ خود و تخریب طرف مقابل عکس زن خود  و زن کاندیدای دیگر را  به عنوان فضیلت خود دانسته و منتشر کرده که مثلا زن من جوانتر و زیباتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از حاکمان اسلامی دم از قران می زنند ولی تلاشی براساس قران در جامعه خود ندارند٬ بیان داشت: با وجود این مسئله حتی این حاکمان بلعکس عمل کرده و بیکباره قران را کنار گذاشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: برخی کشورهای به ظاهر اسلامی هستند و دشمن خدا را می بینیم که کشورهای مسلمانی چون سوریه و یمن را از بین می برند  به طوری که ملاهای به تعبیر امام(ره) بدتر از طاغوت٬ این گروه‌های تروریستی را درست می‌کنند که به جان مسلمانان بیفتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار