روس ها ادعای واشینگتن را فضاسازی مرتبط با بودجه نظامی دانستند و چینی ها خواستار معاهده ای بین المللی برای جلوگیری از نظامی گری در فضا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: همزمان با اعلام برنامه برگزاری رزمایش «امنیت هوا - فضایی - 2016» روسیه و چین در چارچوب همگرایی های دو کشور در عرصه های مختلف از جمله نظامی، آمریکا هشدار داده که اقدام های مسکو و پکن برای طراحی های فناوری پیشرفته فضایی، احتمال درگیری های فرازمینی را گسترش می دهد.

همزمان با انتشار خبر برگزاری رزمایش مشترک هوافضای روسیه و چین، روزنامه واشنگتن پست با استناد به سخنگویان پنتاگون نوشت، در شرایطی که آمریکا به عملیات ضد تروریستی در عراق و افغانستان مشغول است، مسکو و پکن در تدارک حمله فضایی به آمریکای شمالی هستند.

به عقیده پنتاگون، طراحی فناوری های مربوطه به چین و روسیه امکان خواهد داد، زیر ساخت امنیت ملی آمریکا در فضای کیهانی را تخریب کنند و همچنین ماهواره های آمریکایی دچار بیشترین خطر خواهند شد.

بنا به گزارش این خبرگزاری روسی، دریاسالار سسیل هینی رئیس فرماندهی استراتژیک آمریکا در این باره گفته است: باید قبول کنیم که با وجود تلاش های ما ممکن است در آینده درگیری در فضای کیهانی آغاز شده یا گسترش یابد.

از سوی دیگر و به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کومویدوف رییس کمیسیون دفاعی مجلس نمایندگان روسیه در واکنش به این گمانه زنی های آمریکایی گفت: مسئولان نظامی آمریکا هر زمان که موعد تهیه لایحه بودجه نظامی جدید آمریکا باشد از اینگونه تهدیدهای ادعایی سخن می گویند و خواستار تخصیص بودجه های بیشتری به پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) می شوند.

در همین حال، لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اظهارات مقامات و رسانه های آمریکایی گفت: دولت چین همواره طرفدار استفاده صلح آمیز از فضا و مخالف تلاش های نظامی در این زمینه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار