فرماندار خمین از مشارکت یک شرکت لهستانی برای سرمایه گذاری به منظور تکمیل عملیات احداث و تجهیز کارخانه سیمان این شهرستان خبر داد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، ساداتی گفت : یك شركت لهستانی به عنوان نخستین متقاضی سرمایه گذاری خارجی این شهرستان در پسابرجام برای تكمیل واحد صنعتی سیمان در این منطقه اعلام آمادگی كرده است.
وی افزود: این شركت لهستانی برای ساخت كارخانه سیمانی ۵۰۰ هزار تنی با برآورد سرمایه گذاری ارزی پنج هزار و ۶۹۰ یورو و ۱۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان آمادگی دارد.
فرماندار خمین گفت: بر اساس این توافق در كمتر از دو ماه آینده همه تجهیزات مورد نیاز از كشور لهستان وارد می شود و برای نصب در سایت کارخانه به خمین انتقال داده می شود.
فرماندار خمین توضیح داد: تجهیزات یادشده با فناوری نوین، محصولاتی از انواع چسب ها و ملات های ایزولاسیون در ۳۵ نوع را در مدار تولید این كارخانه قرار می دهد.
ساداتی گفت: عملیات اجرایی واحد تولیدی سیمان خمین از سال ۹۰ آغاز شده و تاکنون تکمیل نشده است که امیدواریم با مشاركت سرمایه گذار لهستانی، روند اجرای این طرح صنعتی شتاب گرفته و برای ماه های پایانی امسال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: این واحد صنعتی در فهرست صنایع پاك است و با بهره گیری از فناوری روز آلایندگی آن در حداقل ممكن است و هیچ نوع گازی در فرآیندهای اجرایی این كارخانه تولید نمی شود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، لهستانی ، سیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.