معاون سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در نتیجه مقاومت و اصرار بر حقوق خود، با سیاستی هوشمندانه در مذاکره با کشورهای گروه ۱+۵ موفق به تثبیت حقوق کشورمان و برداشته شدن تحریم‌ها شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین کنگره بین‌المللی صنعت هسته‌ای کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) با حضور بهروز کمالوندی، معاون امور بین المللی، حقوق و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه در استانبول برگزار شد.

کمالوندی در این کنگره که نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا حضور داشتند، به سابقه کشورمان در این صنعت، توانایی‌های گسترده متخصصین ایرانی در بخش‌های مختلف این فناوری از جمله چرخه سوخت و غنی‌سازی اشاره کرد و با ارائه تاریخچه‌ای از این صنعت در ایران از جمله سیاست‌های متفاوت کشورهای غربی قبل و بعد از انقلاب، فشارهای سیاسی و اقتصادی وارده بر کشورمان را تشریح کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در نتیجه مقاومت و اصرار بر حقوق خود با سیاستی هوشمندانه در نتیجه مذاکره با کشورهای گروه ۱+۵ موفق به تثبیت حقوق کشورمان و برداشته شدن تحریم‌ها شد.

وی به ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشورمان در صنعت هسته‌ای اشاره کرد و گفت: پس از برجام این همکاری‌ها در حال گسترش است.

معاون امور بین‌المللی سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین بر ضرورت همکاری نزدیک کشورهای منطقه در این صنعت در زمینه‌های مختلف از جمله ایمنی و آموزش نیروی انسانی تاکید کرد.

سومین کنگره نیز در آوریل سال گذشته در استانبول برگزار شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار