تبریز؛

لزوم افزایش کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار تشکیل مستمر کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها شد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن مجتهد شبستری در حطبه های امروز نماز جمعه تبریز گفت: مقام معظم رهبری کرسی های آزاد اندیشی را مورد تاکید قرار دادند و  این کرسی ها باید  به صورت مستمر تشکیل شود.
وی افزود: لازم است به شبهات جوانان پاسخ داده شود تا جوانان دچار خلا فکری نشوند.
 امام جمعه تبریز با بیان اینکه جوانان باید در برابر جنگ نرم دشمن و هجمه های فرهنگی ایستادگی کنند  گفت: باید جوانان انقلابی تقویت شوند و در امور اجرایی آنها نیز مشارکت داده شوند .
وی افزود: علماء، روحانیت و متخصصین نسبت به شبهاتی که از سوی دشمن و عوامل مزدور داخلی در جامعه پخش می شود ، حساسیت نشان داده و جوابی قانع، مستدل و محکم دهند.
امام جمعه تبریز  خواستار توجه بیشتر  آموزش و پرورش به جوانان شد و ابراز کرد: مسئولین باید متوجه تربیت دینی جوانان باشند، در صدر اسلام قشر جوان بیشتر مطرح بود و اولین فرماندار مدینه از بین جوانان انتخاب گردید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی متذکر شد: در کنار پیشرفت در عرصه دانش، صنعت و علوم، باید امنیت اخلاقی هم لحاظ شود؛ والدین از گرفتار شدن فرزندانشان و افتادن آنان در منجلاب اعتیاد و فساد اخلاقی بسیار نگران هستند
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش یگری از سخنان خود گفت: مصادره 2 میلیارد دلار  از دارایی های ایران از لحاظ حقوقی در حال پیگیری است و از سویی دیگر خبرها حکایت از آن دارد که آب سنگین ایران به آمریکا فروخته می‌شود، اما از دولت ایران انتظار داریم تا مشخص شدن تکلیف 2 میلیارد دلار فروش آب سنگین را متوقف کند.
 با بیان اینکه باید با اشخاص بدحجاب برخورد شود، اعلام کرد: معمولا با شروع فصل تابستان تعداد بدحجابان افزایش می‌یابد، لذا ضروری است مسئولین امر بدون توجه به جوسازی‌ها با کسانی که قانون اسلامی و کشور را زیرپا می‌گذارند برخورد جدی داشته باشند
رییس مجمع جهانی اهل بیت  با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه و لبنان، یادآور شد: مناطق حساس و استراتژیک در دست نیروهای سوری است و صرفا دشت‌ و بیابان‌ها را تکفیری‌ها در اختیار دارند و با شرایط پیش رو  ارتش سوریه خواهد توانست مناطق تحت تصرف داعش را باز پس گیرد.
وی در ادامه به زحمات پرسنل سازمان هلال و احمر اشاره کرد و افزود: امیدواریم مردم به عنوان نیروی افتخاری به عضویت این سازمان امدادرسان درآیند و در مواقع ضروری به هم‌میهنان خود کمک‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.