غرب با گسترش زبان انگلیسی هویت فرهنگی کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه آبادان گفت: غرب از طریق گسترش زبان انگلیسی در صدد برتری جویی فرهنگی و اقتصادی است و از این طریق هویت فرهنگی کشور را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان با سفارش مردم به تقوای الهی افزود: ایران اسلامی کشوری تاریخی است که سابقه آن از خیلی از کشورهای دیگر از جمله آمریکا بیشتر است و از زبان ادبیات قوی با پیشینه بالا برخوردار است.

وی استحکام هر کشور را بر اساس تقویت هویت زبان آن دانست و گفت: زبان فارسی بیانگر هویت،تمدن، هنر و ادب ایران است و غرب می خواهد زبان و فرهنگ خود را به کشور تحمیل کند.

امام جمعه آبادان افزود: غرب درصدد است برای رسیدن به اهداف اقتصادی و سیاسی خود از طریق اصالت دادن به زبان انگلیسی به کشورهای دیگر سلطه پیدا کرده و هویت فرهنگی آنها را از بین ببرد و با رواج قصه های غربی سعی در تغییر سبک زندگی مردم دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت:غرب به دنبال تغییر و استحاله سبک زندگی در جوامع اسلامی است؛آنان کوچکترین نهاد جامعه یعنی خانواده را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: عربستان تلاش می کند تا داعش را بجای سوریه به ایران بفرستد ولی تلاش و کوشش نیروهای مسلح کشور باعث شده تا آنان به اهداف شوم خود نرسند.

امام جمعه آبادان، آمریکا را غیر قابل اعتماد خواند و افزود:برخی مسئولان باید عینک خوشبینی را از چشم های خود در آورند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: منطقه آزاد اروند باید از ظرفیت گردشگری و ترویج گردشگری اسلامی در منطقه با توجه به سفر سالیانه بیش از چهار میلیون نفر از کاروان های راهیان نور به منطقه استفاده کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، نماز جمعه ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.