جوانان بزرگترین سرمایه های کشور هستند و دوران جوانی مهمترین بخش زندگی هر انسان است که ضروری است بابرنامه ریزی منسجم ازاین سرمایه ها بهترین بهره رابرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان درخطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب و با اشاره به 30 اردیبهشت روز ملی جمعیت گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی جمعیت را در 14 ماده در سال 93 ابلاغ فرمودند که باید دراولویت کاری مسئولان قرارگیرد .

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به 11 شعبان روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت : جوانان بزرگترین سرمایه های کشور هستند و دوران جوانی مهمترین بخش زندگی هر انسان است که ضروری است بابرنامه ریزی منسجم ازاین سرمایه ها بهترین بهره رابرد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به روز جهانی موزه و میراث فرهنگی هم اشاره کرد و از مردم و مسئولان خواست از این سرمایه های تاریخی کشور محافظت کنند چرا که معرف تمدن گذشته کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به صدور حکم تاریخی لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزای بزرگ شیرازی در سال 1270 مبنی بر اینکه استعمال توتون وتنباکو درحکم محاربه باامام زمان عج است گفت : در این دوران یک پنجم درآمد مردم ایران از محل فروش تنباکو تامین می شد.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه حکومت ضعیف و ناکارآمد 200 ساله سلسله قاجاریه در ایران ننگین ترین دوران در تاریخ این کشور بوده است افزود : در این دوران امتیاز توتون و تنباکو به استعمار انگلیس داده شد .

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی نجات عراق از استعمار انگلیس و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمونه ای از توجه به قدرت روحانیت است گفت : تاکنون دشمن بیشترین شک و شبهه را علیه روحانیت ، مرجعت و جایگاه ولایت فقیه داشته است.

وی بااشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه از بین رفتن بحران ها در خاورمیانه ازبین رفتن رژیم آدم کش صهیونسیت و بازگشت میلیون ها آواره فلسطینی به سرزمینشان است گفت : آمریکا بیشترین حمایت راازاین غده سرطانی دارد .

خطیب جمعه زنجان 27 اردیبهشت سالروز ارتحال مرجع عالیقدر و عارف بزرگ آیت الله العظمی بهجت را هم گرامی داشت.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: سرمایه ، انسانی ، کشور ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.