یمن در آستانه فاجعه انسانی؛ وضع وخیم امنیت غذایی در این کشور فقیر و جنگ‌زده

سازمان ملل هشدار داد در صورتی که مواد غذایی بیشتری به یمن ارسال نشود، وضع غذایی در این کشور جنگ‌زده به یک «فاجعه انسانی» تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ سازمان ملل ضمن هشدار درباره وضعیت حاد امنیت غذایی در یمن در بحبوحه حملات بی‌امان سعودی‌ها می‌گوید در صورتی که منابع مالی بیشتر برای رسیدگی به این مساله تامین نشود این بحران وخیم‌تر می‌شود.

سازمان ملل روز پنجشنبه (23 اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای غلبه بر این بحران، به منابع مالی بیشتری نیاز دارد.

سازمان ملل هشدار داد در صورتی که مواد غذایی بیشتری به یمن ارسال نشود، وضعیت غذایی در این کشور جنگ‌زده به یک «فاجعه انسانی» تبدیل خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است فائو باید کمک‌های به موقع خود را در ماه‌های آوریل و می (نیمه فروردین تا نیمه خرداد) همزمان با فصل کاشت غلات و سبزیجات و فصل تابستان که موسم ماهیگیری است به کشورهای مورد نظر ارسال کند و واکسیناسیون چهارپایان را پیش از زمستان انجام دهد.

فائو پیشتر گفته بود حدود 14 میلیون و 400 هزار نفر – که بیش از نیمی از جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند- فورا به تامین امنیت غذایی و کمک‌های معیشتی نیازمند هستند. اوضاع معیشتی در یمن به علت محاصره این کشور از سوی عربستان سعودی وخیم است.

یمن از 6 فروردین 1394 با حملات نظامی عربستان سعودی مواجه بوده است. در این حملات تاکنون دست‌کم 9 هزار و 500 نفر از جمله 4 هزار زن و کودک کشته و بیش از 16 هزار نفر زخمی شده‌اند.

این کشور فقیر، تحت محاصره عربستان سعودی نیز قرار دارد و این مسئله مانع ارسال مواد غذایی، دارو و سایر اقلام ضروری به یمن شده است.

کمبود تجهیزات پزشکی همچنین جان مجروحان را تهدید می‌کند و پزشکان مجبور هستند بیماران را در ساختمان‌های آسیب‌دیده با امکانات و تجهیزات ناکافی درمان کنند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ماه ژانویه (دی/بهمن) در گزارشی ضمن ابراز نگرانی درباره هدف قرار گرفتن بیمارستان‌ها در حملات عربستان به یمن درباره کمبود اقلام پزشکی که جان میلیون‌ها نفر از مردم این کشور را به خطر انداخته است هشدار داد.

در این بیانیه آمده بود: «جلوی عبور دارو و تجهیزات پزشکی از خط مقدم درگیری‌ها و ورود آن به بیمارستان‌هایی که به شدت به این آن ها نیاز دارند، گرفته شده است.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار