ساری،

بازگشت دو هزار دانش آموز قائمشهری به مدارس روستایی

دو هزار دانش آموز روستایی شهرستان قائمشهر که در مدارس شهری تحصیل می کردند به مدارس روستاهای خود بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ مدیر آموزش و پرورش قائمشهر گفت: مناسب سازی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات در تعدادی از مدارس روستایی را دلیل بازگشت این تعداد دانش آموزان از شهر به روستا دانست.

سید محمد رسولی افزود : بررسی های کارشناسی و تحقیقات از والدین دانش آموزان مناطق روستایی نشان داد که کمبود و یا نبود امکانات ، تجهیزات و معلمان با تجربه در مدارس روستایی زمینه ساز مهاجرت از مدارس روستایی به مدارس شهری بود.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر از هوشمندسازی مدارس روستایی به عنوان یکی از اقدامات بهینه سازی مدارس روستایی با هدف بازگشت دانش آموزان یاد کرد و گفت : با اعتبارات دولتی و مشارکت خیران و انجمن اولیا و مربیان ، 22 مدرسه روستایی با هزینه یک میلیارد و 600 میلیون ریالی در یک سال اخیر هوشمندسازی شد .

وی افزود : به کارگیری معلمان با تجربه در مدارس روستایی اقدام دیگری بود که سبب رضایت والدین دانش آموزان شد تا فرزندان خود را به مدارس روستا بازگردانند.

رسولی گفت : تا پیش از انجام این اقدامات و خروج دانش آموزان از روستاها برای تحصیل در مدارس شهری ، سه مدرسه روستایی به دلیل زیر حد نصاب رسیدن دانش آموز در آستانه تعطیلی قرار گرفته بودند .

تعداد مدارس روستایی قائمشهر 124 واحد است که حدود 9 هزار دانش آموز در آنها در حال تحصیل هستند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار