پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با اکران فیلم های زیست محیطی همزمان با تهران و مراکز استها نهادر سالن حوزه هنری خراسان شمالی برگزارمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی: گفت در این جشنواره 160فیلم مستند ،کوتاه،انیمیشن و فیلم داستانی بلند برای نمایش انتخاب شده اندکه 38فیلم مربوط به فیلم سازان خارجی است

سید اصغر مطهری افزود:این رویداد بعنوان بزرگترین رویدادفرهنگی زیست محیطی غرب آسیا است که می توانددراین شرایط بحرانی محیط زیست زمینه ای موثر برای آموزش ودیدن ودرک مسائل زیست محیطی مخاطبان باشد.

وی افزود :برگزاری پنجمین دوره این جشنواره بعداز 10سال سکوت علاوه بر آشنا شدن مردم با مسائل ومعضلات محیط زیست می تواند برای هنر مندان فعال در این زمینه بعنوان یک ابزار تشویقی باشد.

مطهری افزود:در این جشنواره در چهار دوره قبل هزار و 934 فیلم نمایش داده شده که در این میان 349اثر آناز کشور های دیگر ارسال شده اند.

وی با بیان اینکه شعاره جشنواره با عنوان "نگاه دار" انتخاب شده است، افزود:هدف این جشنواره فرهنگ سازی وارتقای آگاهی های زیست محیطی مردم و مسئولین و ایجاد زمینه ارتباطی بین هنر مندان و مردم با موضوعات زیست محیطی است و استفاده از ابزار سینما می تواند این تعامل را بیشتر وعمیق تر کند.

مطهری افزود: فیلم ها در ساعات 8 و10 صبح و 18 عصر برای مخاطبین وعلاقمندان بصورت رایگان به نمایش گذاشته می شود و امید واریم این رویداد هنری و فرهنگی خدمتی برای زندگی اجتماعی و تمامل مثبت ما با طبیت باشد.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: بجنورد ، برگزاری ، جشنواره ، سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.