باورهای غلط در زمینه بیماری های روانی نگران کننده است و باید این نگرش ها در جامعه اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وجود طلسم، جادو، جن و ارواح خبیث در بروز بیماری های روانی دخالت دارند و اختلالات روانی قابل درمان نیستند؛ از جمله این باورهای نادرست است.

از جمله دیگر باورهای غلط در این زمینه این است که بیماری روانی یک انگ و لقب ناخوشایند اجتماعی است و به همین دلیل باید مخفی نگه داشته شود.

باورهایی نظیر ازدواج نکردن و ترسناک، خشن، خطرناک و کم هوش بودن بیماران روانی نیز از جمله دیگر باورهای غلط رایج در جامعه است.

اعتیاد آور بودن داروهای روانپزشکی، رازدار نبودن مشاوران و روان شناسان و فاجعه بودن مراجعه به روانپزشک از جمله این باورهای نادرست است.

بر اساس آمار بین المللی در هر جامعه ای، 25 درصد از مردم، مبتلا به انواع اختلالات روانی هستند و به خدمات روانپزشکی نیاز دارند و تنها حدود 10 درصد از این افراد برای درمان مراجعه می کنند.

 تاخیر در درمان، کاهش اعتماد به نفس، گوشه گیری و کناره گیری از اجتماع و محرومیت از فرصتها و تبعیض اجتماعی از جمله عواقب برچسب زنی است.

تشخیص این بیماری ها در آنها دشوار است چون بسیاری از والدین، علائم و نشانه های بیماری روانی در کودکان را نمی شناسند و اغلب کودکان در ابراز احساسات خود دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار