با حمایت اتاق بازرگانی ایران مرکز تجارت جهانی در همدان ایجاد می شود.

همدان مرکز تجارت جهانی ایران می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان همدان گفت: بودجه ساخت این مرکز از اتاق بازرگانی ایران تخصیص می‌یابد ولی باید پیگیری و فشار از سوی نمایندگان مجلس و مدیران استان نیز برای گرفتن این امتیاز اعمال شود.


علی ثابتیان با بیان اینکه در مرحله اول برای ساخت این مرکز زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع برای این منظور در نظرگرفته شده که قرار است به 140 هزار مترمربع افزایش یابد افزود: امروز اتاق بازرگانی همدان با چهار رای در اتاق ایران بین 32 اتاق کشور جز قدرت‌های نخست در اتاق ایران محسوب می‌شود.

ثابتیان با اعلام اینکه اتاق می‌تواند فرصت‌هایی برای توسعه برای استان همدان ایجاد کند، گفت: نیاز است تا نمایندگان مجلس اتاق بازرگانی همدان را برای کسب امتیاز همراهی و کمک کند.

وی اظهار داشت: در اتاق ایران 500 میلیارد تومان بودجه برای امسال تصویب شده که 300 میلیون تومان برای هر استان اعتبار آموزشی و پژوهشی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه هر هفته دو هیئت عالی رتبه اروپایی وارد کشور می‌شود، گفت: اما می‌بینیم که هیئت‌های اروپایی به سایر استانه‌ا می‌روند ولی استان همدان میزبان هیئت‌هایی از روسیه یا آفریقاست.

ثابتیان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند درآمدهای خود را برای توسعه صنعت، تجارت، حوزه دانشگاهی و کشاورزی هزینه کند، گفت: محدودیت‌های در صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی استان وجود دارد ولی پیشنهادی ارائه دادیم که مرکز تجارت جهانی ایران را در همدان ایجاد کنیم.

ثابتیان با بیان اینکه ، عنوان کرد: وی با بیان اینکه سطح اختیارات مدیران استان همدان محدود است، بیان کرد: مدیران استان از نظر اختیارات کوتاه ‌قامت هستند که باید مدیران با اختیارات بالا به استان وارد شوند تا بتوان برای توسعه استان همدان گام برداشت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار