نامبرده افزود که کودک یادشده، در نتیجه عملیات خاص پولیس این ولایت، از چنگ اختطافگران نجات داده شده و به خانواده اش تسلیم گردیده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،مسوولین امنیتی خوست میگویند که یک طفل را از چنگ اختطافگران نجات داد شده و یک تن را به اتهام آن بازداشت کرده اند.

مل پاسوال فیض الله غیرت قوماندان امنیه خوست، می گوید که این کودک ١۴ساله به نام عتیق الله، سه ماه قبل از ولسوالی اسماعیل خیل و مندوزی این ولایت اختطاف شده بود.

نامبرده افزود که کودک یادشده، در نتیجه عملیات خاص پولیس این ولایت، از چنگ اختطافگران نجات داده شده و به خانواده اش تسلیم گردیده است.

وی افزود: "این کودک در یک کوه از مربوطات ولسوالی موسی خیل نگهداری میشد، ما به اتهام اختطاف این طفل یک تن را با یک میل کلاشنکوف دستگیر کرده ایم که تحت تحقیق قرار دارد.”

همچنین آصف پدر طفل اختطاف شده، گفت که اختطافگران در بدل رهایی طفلش، سه صدهزار دالر امریکای خواسته بودند؛ اما آنها این مبلغ پول را نداشتند و از پولیس در زمینه کمک خواستند.

نامبرده از تلاش پولیس در رهایی پسرش اظهار خرسندی کرد و از ارگانهای عدلی و قضایی خواست که اختطافگران پسرش را جزای سخت بدهند، تا در آینده از وقوع چنین رویدادی جلوگیری شود.

وی افزود: "من در خانه پول نان را ندارم، سه لک دالر را از کجا میکردم؛ از پولیس بسیار خوشم که پسرم را سالم به من بازگرداندند.”

عتیق الله کودک رها شده به پژواک گفت که اختطافگران، وى را مورد لت و کوب قرار مى دادند و از صبح تا شام بالاى وى سنگ کشى مینمودند.

وی قصه اش را چنین شرح داد: "چهار نفر مرا از مقابل خانه ام در یک موتر اختطاف کردند؛ آنجا مره لت و کوب میکردند، و سنگ هاى سنگین را به موترها بار میکردم، تمامى دست هایم پاره پاره شده.”

همچنین قوماندان امنیه پکتیا گفت که پولیس از منطقه مهدی خیل در مربوطات مرکز این ولایت،  شش تن ازسارقینى را نیز دستگیر کرده اند که بازور اسلحه از مردم عام پیسه میگرفتند و موتر سرقت می کردند.

وی افزود: "پولیس یک گروپ شش نفرى دزدان را با یک عراده موترکرولا، دو عراده موترسایکل و دو میل کلاشنکوف دستگیر کرده، که اکنون تحت تحقیق قرار دارند.

اقدامات علیه اختطافگران، بعد ازان شدت یافته که اخیراً سه تن، یک نوجوان به نام اباسین را از کابل اختطاف کرده و بعداً با بیرحمی به قتل رساندند.

تعدادی از فعالان مدنی خوست نیز از حکومت خواسته اند که در مقابل اختطافگران، از هیچگونه رحم کار نگرفته و به اشد مجازات برسانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، خوست ، طفل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.