به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مجله ژاپنی نوشت که مدلهای آماده و جدید لکسوس LS در اوایل ماه می سال 2017 در دسترس مشتریان قرار میگیرد. شروع تولید انبوه مجدد این خودرو در ژانویه همان سال و بعد از نمایشگاه خودرویی دیترویت آغاز خواهد شد.
در دهه گذشته، لکسوس LS، حداقل از دو نسل خودروهای لوکس و تجملاتی آلمانی مانند سریهای G117، F01، E65 گروه خودروسازی "بی ام دابلیو" BMW پیشی گرفته است و فروش فوقالعادهای را برای گروه سازنده رقم زده است.
لوکسترین لکسوسLS
بنابراین، جایگزین خودروی پیشروی لکسوس باید تفسیر آینده LS باشد. از این رو مقامات و طراحان شرکت ژاپنی لکسوس، طراحی تاثیرگذار مدل مفهومی LF-FC را در نمایشگاه خودرویی توکیو در سال گذشته در معرض دید عموم قرار دادند.
اما این همه موضوع نیست. یک مجله ژاپنی ادعا کرده که مدلهای آماده و جدید لکسوس LS در اوایل ماه می سال 2017 در دسترس مشتریان قرار میگیرد. شروع تولید انبوه مجدد این خودرو در ژانویه همان سال و بعد از نمایشگاه خودرویی دیترویت آغاز خواهد شد.
شناخت زیادی درعدد نیروی پیشرانه و مشخصات این خودروی غول پیکر لکسوس وجود ندارد، اما این خودرو در یک شرکت معماری جهانی و جدید ساخته میشود و به سامانه قدرتی V8 یا V6 بنزینی یا هیبریدی مجهز خواهد شد. تویوتا در سال گذشته ازعلامت تجاری LS500 یا LS500h برای این خودرو استفاده کرده است.
برای نیرو بخشیدن به این مدل مفهمومی، از پیشرانهای هیدروژنسوز با همان باتری سوختی استفاده شده که به نوعی نسخه ویرایش شدهای از پیشرانه تویوتا میرای است. قدرت پیشرانه از طریق یک موتور الکتریکی در عقب و دو موتور الکتریکی در جلو به هر چهار چرخ منتقل میشود که نتیجه آن پایداری و هندلینگ فوقالعاده خواهد بود. مخازن ذخیره هیدروژن نیز در این خودرو به لطف سامانه نوآورانه T-formation برای توزیع متعادل وزن با کنترل فعال عمل میکنند.
سدان جدید LSفول سایز، با ابعاد 5.3 متر طول، 2 متر عرض و ارتفاع 1.41 متر، خودرویی بزرگ و جادار است که با طراحی مدرن و با زبان طراحی L-finesse لکسوس، ظاهری درخور توجه یافته است. این خودرو جلوپنجره مشبک بزرگ ذوزنقهای و چراغهای کشیده و ریز LED و بومرنگی را از اجداد خود به ارث برده است.
لوکسترین لکسوسLS
درون خودرو، با دنیایی از صفحات و دکمههای لمسی بوی آینده و تجملات میدهد. صندلیهای چرم در کنار بخشهای چوبی، ذات ثروتمند و اصیل خودرو را به نمایش می گذارد. حتی کنسول میان دستهها نیز به صفحه نمایشگر و کاربردی مجهز است. سامانه تهویه و صوتی هوشمند است و با حرکت دستان راننده تنظیم میشود. درست مانند تلویزیونهای هوشمند.
چراغهای عقب شبیه یک ستاره به نظر میرسند. تفاوت رنگ و کشیدکی سه زاویهای چراغها، نمای پشت خودرو را جذاب کرده است. قوسی با شیب ملایم از روی قسمت عقبی تا روی کاپوت جلو شکل گرفت است. اما جالبترین بخش حذف آینههای جانبی است. درها هم دستگیره ندارند. در واقع در نمای جانبی تنها یک سطح قوسدار بی زائده خواهید دید که چشمنواز به نظر میرسد.
چرخهای بزرگ 21 اینچی با آلیاژی فیبر کربنی در مرکز و خطوط عضلانی بدنه با گلگیرهای برجسته، درمجموع ظاهری تنومند و پویا به این سدان لوکس داده است.
به نظر میرسد درآینده LS، گزینههای بیشتری دیده خواهد شد تا قدرت برابری با رقبای جهانیش افزایش یابد. یکی از گزینههای احتمالی برای LS ها قدرت انتقال نیرو به چهار چرخ است.
منبع: عصر ایران
انتهای پیام/