رئیس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات ایلام از تایید صحت انتخابات 2 حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛یوسف امیدی اعلام کرد: کارشناسان این دفتر پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ 10 اردیبهشت با حضور در 2 حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ملکشاهی و ایوان و همچنین حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره به جمع آوری گزارشات، مستندات و شکایت های مردم و نمایندگان نامزدها پرداخته و آن را به هیات مرکزی و شورای نگهبان قانون اساسی ارائه دادند.

امیدی اضافه کرد: شورای نگهبان قانون اساسی پس از بررسی این موارد و شکایت رسیده در خصوص نحوه برگزاری به این نتیجه رسید که انتخابات از سلامت لازم برخوردار بوده و صحت آن را مورد تایید قرار داد.

وی افزود: ابلاغیه صحت و تایید این دوره از انتخابات استان ایلام در همین راستا به دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ارسال شده است.

امیدی اظهار کرد: هیات های اجرایی ایلام و دهلران باید اعتبارنامه ها را برای مجلس صادر کنند تا در آنجا تصمیم های نهایی گرفته شود.

از مجموع 168 هزار و 645 رای ماخوذه در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول و ایوان جلال میرزایی با کسب 62 هزار و 231 رای ضمن کسب بیشترین آرا راهی بهارستان شد، همچنین در این مرحله از انتخابات سلام امینی دیگر نامزد راه یافته به مرحله دوم این حوزه انتخابیه نیز توانست با کسب 61 هزار و 338 به عنوان نفر دوم حائز اکثریت آرا شده و به عنوان نماینده دیگر این حوزه انتخابیه به مجلس دهم راه یابد.

در حوزه انتخابیه دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره نیز شادمهر کاظم ‌زاده با کسب 51 هزار و 604 رای راهی بهارستان شد و تنها رقیب در این حوزه انتخابیه علی‌محمد احمدی ‌با کسب 38 هزار و 138 رای از راهیابی به بهارستان بازماند.
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، تایید ، صحت ، انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.