مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه ثبت اطلاعات طرح های توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار، کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در استان، در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب، در نشست هماهنگی اجرای طرح توسعه باغات چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین باید شرایط مناسب پرداخت تسهیلات فنی و اعتباری برای اجرای طرح با هماهنگی بانک سینا انجام و بهترین راهکار و شرایط آسان جهت ارائه تسهیلات به کشاورزان متقاضی پیش بینی شود.

وی، با توجه به قابلیت و شرایط مطلوب استان، توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی دیم در اراضی شیب دار در جهت مهار آب، افزایش سطح درآمد معیشت مردم و حفظ و حراست از منابع طبیعی خدادادی را، از استراتژی های مهم جهادکشاورزی برشمرد.

غریب، با اشاره به پیش بینی و اختصاص 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طی سال جاری برای توسعه باغات دیم، گفت: اولین مولفه شاخص در اجرای این طرح، مشارکت مردم و کشاورزانی است که به ضرورت توسعه بخش کشاورزی استان اعتقاد دارند.

وی، با بیان اهمیت ایجاد زمینه مشارکت برای توسعه باغات دیم در مناطق دارای شرایط اقلیمی مناسب، با اقدامات ترویجی و تبلیغی، افزود: باید از مطالعات تحقیقاتی در پیشبرد این هدف استفاده کنیم.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طرح کشت گل محمدی با اعتبار مورد نیاز 8 میلیارد ریال در سطح 100 هکتار در استان هم به تصویب رسیده است که 5 میلیارد ریال آن از طریق کمک‌های دولتی و مابقی با ارائه تسهیلات 5 درصد به باغداران تأمین می شود.

غریب گفت: کشت گیاهان دارویی نیز در سطح 2 هزار و 500 هکتار از اراضی این استان اجرا می شود که 2 هزار هکتار آن زیر نظر منابع طبیعی و 500 هکتار توسط جهادکشاورزی از مستثنیات تأمین خواهد شد.

به گفته وی؛ جهت کشت گیاهان دارویی در 2 هزار هکتار عرصه منابع ملی زیر نظر منابع طبیعی در استان، 20 میلیارد ریال اعتبار به صورت کمک بلاعوض و 40 میلیارد ریال دیگر به صورت تسهیلات اختصاص می یابد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار