قزوین؛

افتتاح پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز امروز همزمان با سراسر کشور در قزوین اغاز به کار کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مراسم افتتاحیه این جشنواره در فرهنگسرای بانو با حضور مسولین استانی برگزار شد .
افتتاح پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز
در این جشنواره 150 فیلم کوتاه ، مستند و انیمیشن به مدت 60 ساعت اکران می شود .

این فیلمها در سالنهای بانو واقع در بلوار امام خمینی جنب پارک هشت بهشت و سالن کانون پرورش فکری کودکان واقع در فلکه تهران قدیم ِ بلوار جمهوری اسلامی پارک شهید مطهری به نمایش در می اید .

فیلمها برای همه رده های سنی است و به صورت رایگان در دونوبت صبح وعصر پخش می شود .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این مراسم گفت : خداوند زمین و اسمان را با همه امکانات برای استفاده ی ما افریده و به امانت در اختیار ما قرار داده  است که اگر به این امانت اسیب برسانیم و با اسیب به نسل اینده تحویل دهیم در واقع به امانت خیانت کرده ایم .

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی حاکمان فاسد را یکی از عناصری دانست که به زمین اسیب می رسانند .
به گفته ی امام جمعه قزوین منافع زود گذر این حاکمان بر محیط زیست برتری دارد .

وی افزود : انها نگاه استکباری ، منفعت طلبی ، مقطعی نگری به محیط زیست داردند و منافع نسلهای اینده برایشان مهم نیست .

نماینده ولی فقیه در استان همچنین گفت :  : انسان اباد ، زمین اباد را حفظ می کند ، تخریب نمی کند و حتی خرابیهای بوجود امده را می سازد .

استاندار هم در این مراسم گفت :  دو  منطقه طارم و الموت  به دلیل داشتن تنوع گیاهی و جانوری یپیش از این منطقه  شکار و تیر اندازی ممنوع اعلام شده بود که در سالهای اخیر، جز ده منطقه کشوری حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست  قرار گرفته است .

دکتر همتی اضافه کرد :  برای مدیریت پسماندها و پس ابها ، ضرورت توجه به حفظ  باغستانها ، مدیریت مصرف اب و جلوگیری از توسعه بیابانها ی استان  برنامه ریزی شده است .

شمسی پور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت : موضوع محیط زیست باید در بطن توسعه قرار بگیرد و پیوست زیست محیطی جز لاینفک همه طرحهای بزرگ و کوچک  باشد .

وی افزود : گزارش soe  ، گزارش وضعیت موجود محیط زیست استان و وضعیت اینده ان تا سه ماه اینده اماده می شود .

شمسی پور اضافه کرد : استان قزوین اولین استانی است که طرح امایش ان تصویب شده است .
وی اضافه کرد : طرح امایش،  نقشه راه برای سرمایه گذاران است برای اینکه بدانند که در چه مکانی و  چه کاری می توانند در استان انجام دهند .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار