12 درصد دانش آموزان یزدی در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد همچنین در این جلسه، ضمن تجلیل از معلمان شاخص استان، به بیان گزارش جامع عملکرد آموزش و پرورش استان پرداخت.

احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: از معلمان باید سرلوحه مردم و دولت مردان شود و این فرهنگ را در نسل آینده نهادینه کرد تا همچون گذشته شاهد فزونی این مهم باشیم.
 
وی در ادامه به بیان گزارشی آماری پرداخت و گفت: اکنون 216 هزار و 306 دانش آموز در 1839 مدرسه و 9501 کلاس در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش یزد افزود: بیش از 4000 معلم در حال فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت هستند که به همین تعداد نیز معلم بازنشسته و پیشکسوت حضور دارند که حضور این عزیزان مایه مباهات و فخر آموزش و پرورش استان یزد است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد دانش آموز، 12درصد در مدارس غیردولتی، 3 درصد در مدارس استعداد درخشان، 4 درصد در مدارس شاهد، 1 درصد در مدارس استثنایی، 6 درصد درمدارس هیات امنایی، 3 درصد در مدارس نمونه دولتی و 8 درصد در پیش دبستانی ها مشغول به تحصیل هستند.

شیرزادافزود: از مهمترین دلایل برگزیده شدن این معلمان عزیز، می توان به وجود ارزش های والای انسانی و اسلامی، فداکاری و نوع دوستی، از خودگذشتگی، احساس مسئولیت، خلاقیت و نوآوری و از همه مهمتر تداوم و پررنگ تر شدن این خصوصیات، اشاره کرد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمی به بررسی مشکلات فرهنگیان پرداخت وگفت: با توجه به نگاه حاکم بر حوزه مشارکت های مردمی و دیدگاه وزیر آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید، شاهد فعالیت های بی نظیری در استان یزد بوده ایم و سهم 12 درصدی استان در اجرای این طرح ستودنی است و امیدواریم شاهد رشد روز افزون آن باشیم.

مرضیه گُرد افزود: چندی پیش این تیم مستند سازی که از مخالفان طرح بسته حمایتی آموزش و پرورش نیز بوده اند، در استان یزد حضور پیدا کرده و علاوه بر تمجید از این طرح، به بیان حقایقی از اقدامات دار العباده در اجرای این طرح پرداختند که قابل توجه بود.

وی ضمن اشاره به شایعات اخیر در مورد خصوصی سازی آموزش و پرورش بیان داشت: متأسفانه عده ای با جریان سازی قصد محکوم ساختن آموزش و پرورش در زمینه خصوصی سازی را دارند که ما این ادعا را تکذیب می کنیم. قطعا شخصی که سال ها سابقه تدریس و مدیریت را داشته است سزاوار است در صورت توانایی مدرسه داری کند.
رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمیادامه داد: با توجه به نگاه دکتر روحانی بر استفاده از ظرفیت ها، طرح مشارکت عمومی و خصوصی، برای آموزش و پرورش از بهترین راه حل ها برای رفع مشکلات است که فرمایش های مقام معظم رهبری مهری تاییدی بر آن است.
 
استاندار نیز در این جلسه ضمن تجلیل از جامعه فرهنگیان بیان کرد: هرموقع در جمع فرهنگیان حضور می یابم، به تمام معنا احساس لذت، آرامش و انرژی دارم.

 مهندس میرمحمدی افزود: تعالیم شما دبیران و آموزگاران عزیز خوراک معنوی ماست، از خداوند منان توفیق حضور در کلاس های پر خیر و برکت شما را مسئلت می نمایم.

 وی در ادامه همچنین خاطرنشان کرد: معلم، دلسوز تر از مادر و مهربان تر از پدر است. معلم سرمایه است. شما سرمایه های الهی با تواضع، از خودگذشتگی، تلاش، محبت و مهربانی، جامعه ای آرمانی را بنا می نهید.

 شایان ذکر است مهندس میرمحمدی در هفته گرامی داشت مقام معلم، در نامه ای سرگشاده، مردم استان را به سپاس از فرهنگیان عزیز دعوت کرد که اثار و نتایج مثبتی به همراه داشت.
 
درپایان از آقایان اخوان و هادی نژاد و خانم ها شاه رحمانی، میردهقان و مختاری به عنوان معلم شاخص استان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.