اردوغان خطاب به قلیچدار اوغلو: مانند بره مطیع باش!

رئیس‌جمهور تركیه از اظهارات رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق مبنی بر اینكه نظام ریاست‌جمهوری بدون خونریزی محقق نمی‌شود، انتقاد كرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبكه العالم، رئیس‌جمهور تركیه از اظهارات رهبر حزب جمهوری خواه خلق مبنی براینكه نظام ریاست جمهوری بدون خونریزی محقق نمی شود، انتقاد كرد. " رجب طیب اردوغان،" رئیس‌جمهور ترکیه، گفت مردم تنها مرجع تصمیم گیری دراین زمینه هستند و " كمال قلیچدار اوغلو " رئیس حزب جمهوری خواه خلق تركیه دراین باره صلاحیت ندارد، درصورتیكه مردم تركیه به نظام ریاست جمهوری رای بدهند، باید تسلیم شوی و مانند بره ای مطیع باشی.

پایگاه " ترك پرس " به نقل از اردوغان نوشت این افراد را به نادانی در سیاست و عرف آن متهم كرد و گفت آیا آمریكا و آمریكای جنوبی در زمان منتقل شدن به نظام ریاست جمهوری خون ریختند، هرگز چنین اتفاقی نیفتاد.

اردوغان گفت: آن ها خون نمی ریزند، بلكه خون خود را در راه دفاع و حمایت از وطنشان در مقابله با تروریسم فدا می كنند و كسانی كه در زیر پرچمی واحد هستند و در كشوری واحد زندگی می كنند، درزمان حاضر، با استقامت در برابر گروه های تروریستی این وظیفه را انجام می دهند و در راه خود با ایمان و ثابت قدم هستند.

رئیس جمهوری تركیه با بیان اینكه به تنهایی درمقابل 14 حزب در عرصه انتخابات ریاست جمهوری تركیه در دهم اوت وارد شده است، و با رای اكثریت مردم 52 درصد از انتخابات پیروز شده است، تاكید كرد اراده مردمی بار دیگر در زمان همه پرسی از نظام ریاست جمهوری پیروز خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
اردوغان اول تو خودت خفه شو!
آخرین اخبار