مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: باید در استان به توسعه کسب و کارهای کوچک به عنوان راهکار کاهش نرخ بیکاری توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛داود ناصری امید یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با معضل بیکاری در استان کرمانشاه را توسعه کسب و کارهای کوچک دانست و گفت: یکی از ایرادهای کسب و کارهای خرد ورود افرادبدون شناخت کافی به این فعالیت‌هااست کهپس از مدت کوتاهی ورشکست می‌شوند.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه کسب و کارهای کوچک در عرصه‌های مختلف به منظور ایجاد اشتغال پایدار و ارزان یکی از رویکردهای فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه است، گفت: فعالان در این عرصه پیش از ورود به بازار کار باید مهارت‌های لازم را کسب کنند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موظف است در کنار پرداخت تسهیلات، آموزش‌های لازم را نیز به این افراد بدهد و این موضوع امسال در دستور کار کارگروه اشتغال استان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فرهنگ مهارت‌آموزی هنوز در جامعه نهادینه نشده، اظهار کرد: فرهنگ مهارت‌آموزی در بین افراد جامعه ضعیف و همه نگاه‌ها به سمت مدرک‌گرایی است که افراد باید قبل از ورود به بازار کار مهارت‌های لازم را کسب کنند و سیستم آموزش عالی باید فرهنگ مهارت‌آموزی را در دانش آ‌موختگان نهادینه کند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، مشکل ، گرو ، توسعه ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.