بزرگترین وقف شهرستان جغتای در سال 95 با نیت تامین هرینه های طلاب و حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان جغتای به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای از ثبت بزرگترین وقف جدید در شهرستان جغتای خبر داد و گفت: تعداد وقف های جدید این شهرستان از ابتدای سال تاکنون به 19 وقف رسید.

وی گفت: نیکوکار خیراندیش حسین علی محمدی خواه، فرهنگی بازنشسته 2 هکتار باغ پسته شامل 1400 درخت پسته 4 ساله که به سیستم آبیاری قطره ای مجهز می باشد را به انضمام 2 ساعت آب چاه عمیق به ارزش 6 میلیارد ریال وقف حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرد.

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای افزود: در وقف نامه نیت های نشر معارف دینی ، حفظ و ترویج قرآن کریم، برگزاری مراسمات مذهبی و امورات مربوط به طلاب و حوزه علمیه شهرستان جغتای آمده است.

محمدیان گفت: در شرایط فعلی که اسلام مورد هجمه قرار گرفته است؛ فعالیت های حوزه علمیه در مقابله با اسلام ستیزی ها یک نیاز مبرم می باشد و امروز تنها با منبر نمی توان به مقابله با جنگ دشمن رفت در حالی که دشمنان اسلام تبلیغات خود را به فضای مجازی و اینترنت برده اند.

وی افزود: یک طلبه باید به روز و با شرایط اجتماعی جامعه خود آشنایی کامل داشته و با مطالعه کافی به مقابله با شبهات و هجمه های دشمنان برود .

محمدیان گفت: هر چه حوزه های علمیه ریشه دارتر باشد، در تربیت سربازان و سرداران امام زمان(عج) موفق تر هستیم و یکی از راه های تقویت حوزه های علمیه پشتوانه اقتصادی موقوفات است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار