کرمان؛

آشنایی با گیاه دارویی پنیر باد

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان گفت: به منظور آشنایی بهره برداران وعشایر شهرستان ریگان دوره آموزش گیاه دارویی پنیر باد در ریگان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بهزاد بارانی افزود: این دوره آموزشی به منظور توسعه این گیاه دارویی کمیاب در شهرستان برگزار گردید .
وی گفت: با توجه به اینکه مردم این مناطق آشنایی کافی در زمینه گیاه دارویی پنیر باد ندارند این گیاه را در منطقه نمی شناختند واز آن بهره برداری لازم را نداشتند .
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان تصریح کرد : همزمان با اجرای پروژه بین المللی جف در ریگان این گیاه توسط کارشناسان این طرح شناسایی شد .
بارانی گفت: این گیاه دارویی در کشورهای هندوستان پاکستان وتعدادی دیگر از کشورها وجود دارد.
وی بیان داشت: از خمیر مایه این گیاه برای پنیر گیاهی استفاده میشود وما در صدد توسعه این گیاه دارویی کمیاب در ریگان می باشیم .
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان خاطر نشان کرد: گیاه دارویی پنیر باد به صورت الگویی در سطح 5هکتار از اراضی شهرستان ریگان کشت شده است .
بارانی گفت: با توصیه کارشناسان منابع طبیعی سطح زیر کشت محصول پنیر باد در شهرستان ریگان افزایش خواهد یافت که این امر بر درآمد زایی اهالی این منطقه کمک شایانی خواهد کرد .
وی یادآورشد: پنیر باد گیاهی همیشه سبز می باشد که همچون سایر گیاهان بوته ای از فرسایش بادی می کاهد وعامل مهمی در جلوگیری از فرسایش آبی است .
ازخواص دارویی پنیر باد می توان به خاصیت ضد باکتری، ضد کرم روده وضد قارچ اشاره کرد این گیاه در درمان هپاتیت، دیابت سوءهاضمه بیماریهای مزمن کبد وناهنجاری های معده کار برد دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار