پایگاه اینترنتی کوارتز با اشاره به مواضع نژادپرستانه نامزد انتخابات آمریکا، نوشت پیشنهاد میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۶ از سوی مکزیک و آمریکا، جنبش ترامپ را به چالش کشیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیشنهاد میزبانی مشترک آمریکا و مکزیک برای مسابقات جهانی فوتبال ۲۰۲۶، شکست بزرگی برای دونالد ترامپ نامزد پیشرو جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که پیش‌تر پیشنهاد داده بود دیوار بزرگی بین آمریکا و مکزیک کشیده شود. 

پایگاه اینترنتی کوارتز در گزارشی در اینباره نوشت: برنامه مشترک آمریکا و مکزیک برای آوردن صد‌ها خارجی به آمریکا برای برگزاری مسابقات جهانی، کابوسی است که برای حامیان دونالد ترامپ به حقیقت می‌پیوندد. 

خبر‌ها درباره تلاش مشترک آمریکا و مکزیک به منظور میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶، جنبش ترامپ را به چالش کشیده- پیشنهادش برای ساخت دیوار بزرگ میان دو کشور- و منعکس کننده گرایش‌های غالب اجتماعی در آمریکا است. این تلاش‌ها شامل توسعه ورزش فوتبال و نیز فرصتی برای درآمدزایی است. 

پیشنهاد میزبانی مشترک هفته گذشته در کنگره فیفا- نهاد مدیریت جهانی فوتبال- در مکزیک ارائه شده است. اگر دو کشور برای میزبانی مسابقات جهانی فوتبال همکاری کنند، نخستین تلاش مشترک برای برگزاری محبوب‌ترین رویداد ورزشی جهانی از سال ۲۰۰۲ پس از میزبانی مشترک کره جنوبی و ژاپن خواهد بود. 

اعضای هر دو فدراسیون گفته‌اند کشورشان آمادگی دارد به تنهایی میزبانی این دور از مسابقات را بر عهده بگیرد، اما تلاش مشترک در این زمینه، پیشنهاد آن‌ها را برای جیانی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا، جذاب‌تر خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار