معاون دانشگاه غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همدان به بالاترین آمار نشانگرهای رنگی تغذیه ای رسیده است.

همدان به میزان بالای کمپین تغذیه ای رسید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کاظم زاده با بیان اینکه کمپین های رنگی شامل سه رنگ سبز، قرمز و نارنجی است، گفت: خط سبز در روی محصولات نشان از این است که آن محصول از میزان قند کمتری برخوردار است و خط نارنجی در روی محصولات نشان از این است که آن محصول باید با احتیاط استفاده شود چون آن محصول داری چربی است.


وی افزود: خط قرمز در محصولات خطرناک است که باید با احتیاط بیشتری استفاده شود،
چون عروق را تشدید و عوارض بیماری های قلبی را ایجاد می کند .

وی با بیان اینکه این نشانگرهای رنگی در حال حاضر در بسته های مواد غذایی ما در حال انجام است، افزود: استفاده از کمپین ها در مدرسه ها باید آموزش داده می شود که به شکل کتابچه و فیلم  به مدارس ها داده شده است .

کاظم زاده خاطرنشان کرد: هدف از کمپین های رنگی در محصولات حفظ سلامت و ارتقای بهداشت در جامعه است.

وی تصریح کرد : امیدواریم تا پایان سال کمپین های تغذیه ای در همدان به 100 برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.