مقامات یکی از استانهای چین، انجام اعمال مذهبی را در همه مکانهای آموزشی در همه سطوح از جمله مهدکودک‌ها ممنوع اعلام کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات دولت محلی استان "گانسو" واقع در شمال غرب چین برای ممنوع اعلام کردن انجام اعمال مذهبی در مدارس عمومی در این استان به قوانین سکولار کمونیستی این کشور استناد کردند.

دولت استان گانسو اعلام کرده که قانون اساسی چین و قوانین آموزش و پرورش این کشور از کودکان "محافظت" می‌کنند.

نهاد آموزشی استان گانسو چین در بیانیه ای ادعا کرده است: ویدیوی منتشر شده موجب نگرانی مردم شده و بسیاری از مردم از دیدن آن خشمگین شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اداره آموزش استان گانسو شدیدا این اقدام را که باعث "آسیب" دیدن سلامت روانی کودکان می‌شود محکوم کرده و از موسسه‌های آموزشی در همه سطوح می‌خواهد قاطعانه جلوی چنین کارهایی را بگیرند و شدیدا هر گونه اقدام مذهبی در مکان‌های آموزشی را ممنوع اعلام می‌کند.

این اقدام مقامات چین در حالی صورت گرفته که تنها چیزی که در این ویدئو به نمایش در آمده دختر بچه خردسال مسلمانی است که آیات قرآن را تلاوت می‌کند و هم کلاسی‌هایش نیز قرائت قرآن او را نظاره گر هستند.

استان گانسو چین میزبان حدود 1.6 میلیون مسلمان است و سومین جمعیت بزرگ مسلمان را در این کشور دارد.

این در حالی است که اواخر سال گذشته میلادی به همه کارمندان، دانشجویان، مدرسان و اعضای احزاب در چین که مسلمان هستند اعلام شد که نباید در طول ماه مبارک رمضان روزه بگیرند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.