سید حامد گیلانی به نمایندگی از شورای عالی احزاب برای فیصله مساله توتاپ میانجیگری می کند.

شورای احزاب: از برگزاری تظاهرات جلوگیری شود
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سيد حامد گيلانی سخنگوی شورای عالی احزاب جهادی و ملی، در نشست خبری امروز 26 ثور گفت: که اين شورا، با حکومت و جنبش روشنايی و شوراى عالى مردمى، طی تماس های مکرر خواستار حل اين معضل پيش آمده در خصوص پروژه برق توتاپ شده اند.

گیلانی در این نشست گفت: شورا احزاب همیشه از خواسته های منطقی و قانونی دولت حمایت می کند اما در عین حال با اقدام های فرا قانونی و غیر اصولی دولت مخالفت وآن را جدا نقد می کند و خواهان وحدت و حقوق یکسان برای تمام شهروندان کشور است و می خواهد برادرانه در برابر بیگانگان اتحاد خویش را نگاه دارند همچنانکه تا کنون روز به روز از لحاظ سیاسی قوی شده اند.

وی تاکید کرد: از جنبش روشنایی و تمام کسانی که خواهان برگزاری تظاهرات هستند بار دیگر احترامانه تقاضا دارد به خاطر مصلحت افغانستان تظاهرات را به تاخیر بیاندازند زیرا برگزاری این تظاهرات هرچند که در مقیاس کوچک و مسالمت آمیز باشد قطعا باعث خشونت و فتنه خواهد شد.

وی می گوید: خواهش داریم از جنبش روشنایی تا پس از تشکیل کمیسیون و دستیابی به راه حل های مسالمت آمیز به خاطر فلاح کشور اظهارات شان را به تعویق بیاندازند و تاکید کرد که ولی هرگز منظورمان لغو و انصراف از خواسته های شان نیست.

گیلانی اضافه کرد: این شورا از طرفین می خواهد انعطاف داشته باشند و با درک مسوولیت های اسلامی و ملی, مصالح ملی را تشخیص بدهند تا برای جلوگیری از فتنه و مضاف شدن درد ملت رنجدیده افغانستان و شاد کردن و روحیه بخشیدن به دشمنان افغانستان کمک کنند. هدف این شورا برای افغانستان خیر خواهی و وساطت میان مردم و درپیش گرفتن روش های مسالمت آمیز و یافتن راه تفاهم و حفظ وحدت در کشور است.

در پایان این نشست گیلانی گفت: یگانه راه حل اختلافات اخیر گفتگو و تشکیل کمیسیون است و ما با طرفین تماس هایی برقرار کرده ایم و امید داریم اختلافات به صورت مسالمت آمیز حل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.