11 قتل امسال در مازندران اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ٬ دادستان مرکز استان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 17 مورد خودکشی و 11 مورد قتل اتفاق افتاد، افزود: 10 مورد قتل ها عمدی بود.

حجت الاسلام جعفری افزود: برابر آمار پزشکی قانونی در سال گذشته 46 فقره قتل، 146 مورد خودکشی، 668 مورد فوتی در تصادف و 97 موردغریق مازندران اتفاق افتاد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی سخنگو دارد و همه اخبار و اطلاعات پرونده قضایی باید از این طریق منتشر شود، گفت: از مجموع پرونده‌های قضایی وارده در سال گذشته به محاکم قضایی 479 هزار و 127 فقره بوده که از این تعداد بیش از 468 هزار پرونده با تلاش همکاران دستگاه قضایی مختومه شد.

به گفته وی؛ در اجرای احکام 56 هزار و 976 فقره پرونده وارد اجرای احکام کیفری استان شد که از این تعداد 57 هزار و 213 پرونده مختومه شد.

دادستان شهرستان ساری با بیان اینکه 40 هزار پرونده مانده اجرای احکام کیفری در دستگاه قضایی استان وجود دارد، افزود: برای 14 هزار پرونده حکم جلب محکومان صادر شد و منتظر هستیم مجموع این پرونده‌ها توسط نیروی انتظامی که مسؤولیت اجرای احکام جلب و دستگیری را دارند به مراجع قضایی تحویل دهند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به کاهش بیش از 25 درصدی جرائم خشن در استان گفت: آمار ما در سال 94 نسبت به 93 خوب بود و نشان می ‌دهد برنامه ‌های حوزه پیشگیری به ‌درستی در استان اجرا شد.

وی به 770 پرونده‌ تشکیل شده در شورای حقوق حفظ بیت‌المال اشاره کرد و افزود: در حوزه تصرف به اراضی ملی 337 هکتار به ارزش 384 میلیارد تومان اراضی تصرف شده با حکم قضایی خلع ید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.