عضو کمیسیون امنیت ملی گفت:جلسه امروز با حضور مسئولین بانک مرکزی برگزار و قرار شد از طریق دیوان لاهه موضوع اموال به غارت رفته ایران پیگیری شود.

////////////////محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی پیرامون بررسی غارت اموال ایران اظهار داشت: این جلسه با حضور مسئولین بانک مرکزی برگزار شد و تاکید اعضای کمیسیون بر استرداد پول ایران بود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون از دولت انتظار دارند این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند زیرا آمریکایی ها به این مسئله نگاه دیپلماتیک دارند تا نگاه حقوقی به طوری که برای دستبرد به اموال ایران حتی دست به تغییر قوانین داخلی خود نیز می زنند که این عین هرج و مرج است.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در این جلسه راهکارهایی ارائه شد که تا از آن طریق استرداد اموال ایران پیگیری شود از جمله این راه حل ها شکایت به دیوان لاهه بود هرچند که ما به این دیوان به خاطر قدرت وتوی آمریکا اعتماد چندانی نداریم.

آصفری افزود: در جلسه تاکید شد موضوع بانکهایی که در حق ایران خیانت کردند نیز به صورت جدی پیگیری شود.

وی تاکید کرد: البته همگان آگاه هستند که آمریکا جز زبان زور چیزی نمی فهمد اما باید به صورت جدی پیگیر این پرونده باشیم تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار