دهستان کشیت با آبشار زیبایش یکی از جاذبه های بی نظیر گردشگری استان کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اعلام اینکه آبشار کشیت در دهستانکشیت بخش شهداد شهرستان کرمان استگفت:این دهستان در منتهی الیه جنوب خاوری شهرستان کرمان در 40 کیلومتری جنوب شرقی شهر شهداد واقع است.

جهانشاهی افزود:این روستا از بافت تاریخی منحصر بفردی نیز برخوردار است و چشم انداز فوق العاده ای را مقابل چشمان گردشگران قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکهدره کشیت مملو از رودخانه و آبشارها کوچک و بزرگی است که از دیواره دره به داخل آن جریان داردخاطرنشان کرد: دره کشیت به طول سه کیلومتر مملو از نخلستان و درختان میوه است و دیواره های این دره عمیق نیز مملو از خزه و نوعی سرخس استکهمنظره ای زیبارا به وجودآورده است.

جهانشاهی یادآورشد:آبشارزیبای کشیتبه ارتفاع 12 متر استیکی از جاذبه های خاص این روستاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با بیان اینکهآبشارکشیتفضایی انتزاعی را برای بیننده ایجاد می کند که باورش بسیار مشکل استگفت:آب از دیواره های دره می جوشد و نمونه های خاصی از سرخسها و گل سنگ در اطراف این دره رشد کرده است.

وی افزود:این آبشار حوضچه ای طبیعی و بزرگ را به وجود آورده است که 600 متر مربع وسعت دارد و عمق این حوضچه که به دلیل ریزش آبشارها ایجاد شده است تا کنون مشخص نشده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار