شانزدهمین کنگره اپتومتری خراسان با مشارکت گروه های اپتومتری دانشگاه های مختلف علوم پزشکی کشور به زودی در مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی ، رییس انجمن اپتومتری خراسان امروز در نشست خبری پیش از شانزدهمین کنگره اپتومتری خراسان در جمع اصحاب رسانه گفت: این کنگره در شانزدهمین دوره خود و با رویکردی متفاوت که در راس آن مدیریت کلینیکی مطرح می باشد برگزار می شود.

عباس عظیمی افزود: این کنگره به مدت سه روز و از تاریخ 29 تا 31 اردیبهشت در هتل ثامن مشهد با حضور جمعی از گروه های اپتومتری دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزارمی شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره پوستر و سخنرانی در روز اول کنگره و داوری سخنرانی ها و پوسترها و اهدا جوایز به آثار برگزیده ،از برپایی غرفه پژوهش به منظورنمایش اختراعات و ابداعات اپتومتریست های ایرانی و حضور گروه های طب سنتی و مدیریت در این کنگره خبر داد.

عضو انجمن اپتومتری ایران با تاکید بر بومی سازی ساخت عینک طبی و آفتابی در کشور گفت: یکی از برنامه‌های این دوره از کنگره اپتومتری خراسان، برپایی کارگاه‌هایی در همین زمینه می باشد.

عظیمی با انتقاد از عدم ساخت عینک‌های طبی و آفتابی در کشور و واردات این محصولات به کشور افزود: ما تلاش داریم تا با توجه به دانش محققان ایرانی این انگیزه را در میان اساتید اپتومتری کشور به منظور تولید این محصولات ایجاد کنیم.

رئیس انجمن اپتومتری خراسان رضوی بیان داشت: سالانه میلیاردها دلار ارز از کشور به منظور وارد کردن عینک‌های طبی، عدسی‌های طبی، لنزهای طبی و زیبایی و عینک‌های طبی خارج می‌شود که با توجه به وجود توان علمی ساخت این موارد در کشور باید به تولید این محصولات در کشور توجه کرد.

رییس انجمن اپتومتری خراسان گفت: مهمترین قسمت شانزدهمین کنگره ملی اپتومتری خراسان پرداختن به بخش مدیریت کلینیکی است که تلاش دارد با ارائه به روزترین سیستم‌های پزشکی بینایی این مهم را یادآوری کند، که برای داشتن دیدی سالم از همان ابتدای معاینات چشم پزشکی مراحل مختلف درمان بیمار، با تمام جزئیات باید آغاز شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.