اصفهان؛

کم آبی درکمین اصفهان

کمبود بارش ها، اصفهان را بازهم با بحران کم آبی مواجه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، استاندار اصفهان ازوجود خشک‌سالی و بحران کم آبی دراین استان خبرداد و گفت: باتوجه به بارش های اخیر، وضعیت آبی استان، درصد کمی بهتر شده اما متأسفانه 80 درصد این استان در خشک‌سالی شدید قرار گرفته که در غرب حدود 20 درصد کاهش بارش و در شرق این میزان به 80‌درصد رسیده است .

رسول زرگر پور با اشاره به اینکه اصفهان جزء 5 استان کشور است که با خشک‌سالی شدید مواجه شده افزود: آمار بارش در فصل زراعی جاری به هیچ وجه قابل قبول نیست و این درحالی است که مقابله با پدیده زیست محیطی خشک‌سالی در 2 بخش دولتی و مردمی باید قابل بررسی قرارگیرد.

وی ادامه داد: دولتمردان با در نظر گرفتن راهکارهای کارشناسی شده، مردم با آگاهی و آموزش مصرف آب در پیشگیری از گسترش این خطر نقش به‌سزایی خواهند داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان هم با بررسی های نقشه‌های هواشناسی که نشان‌دهنده 17 دوره خشک‌سالی پیاپی دراین استان است خاطر نشان کرد: میزان بارش در ابتدای سال آبی از مهرماه سال گذشته تا 28 فروردین‌ماه امسال حدود 47 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه قبل حدود 56 درصد کاهش داشته است.

مجید بیجندی افزود: در حال حاضر 68 درصد از جمعیت استان اصفهان درگیر تبعات خشک‌سالی هستند که مشکلات متعددی ازجمله کمبود آب، نابودی کشاورزی و فعال شدن کانون های بحران ریزگردها را به همراه دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار