کارشناس و مربی والیبال ایران معتقد است شناختی که لوزانو در بازی دوستانه نسبت به تیم فرانسه کسب کرد، در ژاپن به ایران کمک خواهد کرد.

محمد ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری دو دیدار دوستانه تیم ملی والیبال ایران با فرانسه و قبول دو شکست، تصریح کرد: این دو دیدار بدون شک برای ملی‌پوشان ایران مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: بازی تدارکاتی خوب می‌تواند به روند بهبود وضعیت تمرینی یک تیم کمک کند. برای ملی‌پوشان ایران که پیش از سفر به فرانسه تمرینات فشرده‌ای پشت سر گذاشته بودند بازی با تیمی آماده مانند فرانسه بسیار انتخاب هوشمندانه‌ای بود.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: دیدار نخست ایران و فرانسه به شکلی پیش رفت که هر دو تیم نمایش پایاپایی داشتند. تیم ایران توانایی این را داشت که با دقت بیشتر بتواند در دیدار اول به پیروزی برسد.

مربی والیبال ایران ادامه داد: در بازی دوم شناخت فرانسوی‌ها از ایران بیشتر شده بود و همین شناخت بیشتر منجر شد تا این تیم بتواند از همان ابتدا تسلط بیشتری بر بازی داشته باشد. از طرفی نبود دو بازیکن اصلی ایران یعنی فرهاد قائمی و شهرام محمودی به دلیل مصدومیت به تیم ایران ضربه زد.

ترکاشوند با بیان این که بازی با تیم ملی والیبال فرانسه سبب شد ایران با سبک بازی این تیم آشنا شود، افزود: فرانسه یکی از رقبای ایران درانتخابی المپیک است. این دیدار تدارکاتی سبب شد که بازیکنان وکادر فنی سبک بازی فرانسه را بهتر بشناسند و این موضوع قطعا در ژاپن به ایران کمک خواهد کرد.

وی در پایان گفت: برد و باخت در بازی دوستانه اهمیت ندارد و من فکر می‌کنم لوزانو و دستیارانش از این دو بازی دوستانه دستاورد کافی را کسب کرده باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار