دبیر اجرایی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری با حضور مسئولین کشوری و استانی و اندیشمندان و خیام‌شناسان در نیشابور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس کرخی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نیشابور مفتخر است با برپایی جلسات متعدد در شهرستان و استان همایش بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری را 28 اردیبهشت 95 با حضور مقامات ارشد کشور، استان، شخصیت‌ها و اندیشمندان خیام‌شناس در نیشابور برگزار نماید.

وی افزود: شخصیت‌هایی بی‌بدیل همچون خیام، عطار و فضل بن شاذان نیشابوری تاریخ تمدن ما را ساخته‌اند و فرهنگ ایرانی و اسلامی ما در جهان باوجوداین ابرمردان شناخته می‌شود و ما با عنایت به آرا و افکار شخصیت وارسته حکیم عمر خیام نیشابوری می‌توانیم آینده‌ای روشن برای نسل‌های حاضر و پیش رو به وجود آوریم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور خاطرنشان کرد: در بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری در زادگاه وی و برخی شهرهای ایران و کشورهای جهان آیین مراسم ویژه بزرگداشت این منجم، ریاضیدان، فیلسوف، حکیم، مفسر، طبیب و شاعر شهیر ایران و جهان برگزار خواهد شد.

کرخی عنوان کرد: سه‌شنبه 28 اردیبهشت 95 ساعت 30/7 صبح زنگ خیام با عنوان «آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان ماندگار خیام نواخته می‌شود و همایش علمی و پژوهشی بررسی آثار و احوال خیام نیشابوری با حضور اندیشمندان و محققین خیام‌شناس ساعت 30/8 صبح با عنوان «این کوزه‌گر دهر» در محل سالن دانشکده هنر دانشگاه نیشابور با حضور حسین صادقی، نصرالله پورجوادی، کاووس حسن لی، علی‌رضا فولادی، هادی بکائیان، عبدالرحیم قنوات، سید علی میر افضلی و تنی چند از خیام شناسان برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.