صنعت فرش یکی از محورهای توسعه استان آذربايجان غربي است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اسکندری مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان درمراسم برش فرش دستباف 102 متر مربعی ،صنعت فرش را یکی از محورهای توسعه استان دانسته و تصریح کرد: در همین راستا ثبت جهانی نقشه فرش ماهی خوی و برگزاری جلسات رفع موانع تولید در حوزه فرش و همچنین صادرات فرش دستباف می تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا نماید

فرماندار خوی نيز دراين مراسم با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه صنعت فرش بافی در معیشت و شاخص اشتغال شهرستان خوی خواستار برنامه ریزی جدی و دقیق در این صنعت شد.

دکتر سیوانی فرماندار شهرستان خوی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های توسعه در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: متأسفانه علی رغم این ظرفیت ها شاخص کشوری توسعه استان در حد قابل قبول نیست و امیدواریم با تغییر الگوی توسعه استان از کشاورزی به صنعت و تجارت شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان باشیم.

وی با برشمردن ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان خوی، این شهرستان را از نظر ظرفیت های توسعه در استان بی نظیر دانست .

فرماندار خوی با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه صنعت فرش بافی در معیشت و شاخص اشتغال شهرستان خوی خواستار برنامه ریزی جدی و دقیق در این صنعت شده و تصریح کرد: پیگیر احداث نمایشگاه دائمی فرش در خوی هستیم و امیدواریم با رفع موانع صادرات فرش دستباف شاهد رونق این صنعت در خوی باشیم.

در پایان مراسم از استادکاران و بافندگان این فرش تقدیر بعمل آمد .

گفتنی است این فرش به سفارش کشور عمان و با ابعاد 8*12 متر به مساحت 102 متر مربع طی 2 سال و به دست 15 نفر استاد کار بافته شده است . هزینه بافت این فرش بیش از 10 میلیارد ریال می باشد .

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.