مسعود دلخواه در نشست خبری نمایش «بیگانه»:

همیشه می‌خواهم با بازیگران بی‌ادعا کار کنم

مسعود دلخواه از سه پوستر برتر نمایش «بیگانه» رونمایی و از طراحان آن قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری و رونمایی از پوستر نمایش «بیگانه» آلبر کامو به کارگردانی مسعود دلخواه عصر روز دوشنبه 27 تیر ماه در سالن مشاهیر تئاترشهر با حضور عوامل این نمایش برگزار شد.

طی این نشست از سه پوستر برتر رونمایی شد و به طراحان آن‌ها جوایزی نیز تعلق گرفت که اسامی برگزیدگان بدین شرح است:
 
سمانه صفایی، جاوید پور حسین، پدرام کازرونی، محمد سلگی و مجید کیانمهر

مسعود دلخواه در رابطه با علت انتخاب رمان «بیگانه» و دراماتورژی آن توسط خودش برای صحنه‌ای کردن این اثر بیان کرد: فارغ از اینکه چقدر موافق و مخالف عقاید آلبر کامو باشیم، چون نویسنده خوبی است انتخاب اثرش طبیعی است. این سومین ملاقات من با آلبر کامو است؛ زیرا پیش از این «سوء تفاهم» و «عادل‌ها» را در آمریکا اجرا کرده‌ام. در این اثر من تلاش کرده‌ام به محتوا وفادار بمانم اما ساختار را به هم ریخته‌ام.

وی در رابطه با شیوه کارگردانی‌اش عنوان کرد: واقعیت این است که معیار من برای کار کردن با بازیگر توانایی (بالقوه، بالفعل) و روحیه و اخلاق است و ترجیح می‌دهم با بازیگر بی‌ادعا کار کنم تا یک ستاره و این را هم بگویم که من گروهم را دوست داشته‌ام، اگر چنین نبود نمی‌توانستم کار کنم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش اشاره کرد: تا این لحظه پولی به دست ما نرسیده است و ما همچنان صبورانه منتظر می‌مانیم. 

پیرو صحبت‌های دلخواه، مخبری عنوان کرد: به نظرم «بیگانه» را به سمع و نظر مردم رساندن در زمان کنونی ما ضرورت داشت؛ مردمی که در کتاب خواندن خسیس هستند. «بیگانه» آلبر کامو روی قضاوت‌های شخصی که این روزها همه درگیر آن هستند، تاکید دارد.

پس از مختصر توضیحاتی که راجع به متن داده شد، بازیگران این نمایش به نوبه خود تریبون را به دست گرفتند و رحیم نوروزی در ادامه گفت: این اثر با این همه تنوع لوکیشن، قابلیت تبدیل شدن به فیلمنامه و فیلم را دارد؛ چون تئاتر با محدودیت‌هایی همراه است. به این خاطر اول فکر می‌کردم کارم مشکل است اما از پس آن بر آمدم.

 وی افزود: من ستاره‌ای هستم که خیلی وقت است خاموش شده‌ام، زمانی که باید می‌درخشیدم نورمان به جایی نرسید، الان که دیگر سو سو می‌کنیم.

حسین سحرخیز دیگر بازیگر این پروژه اظهار داشت: 10 سال است که به عنوان بازیگر روی صحنه نرفته‌ام؛ یعنی به دلایلی ترجیح داده‌ام که در برخی کارها نباشم اما حضورم در این نمایش اول به خاطر  آلبر کامو،  دوم نوع دراماتوژی دکتر دلخواه و فرهیخته بودن ایشان به عنوان کارگردان، بود.

وی به زمان اجرای این نمایش اشاره کرد که بخشی از آن مصادف می‌شود با ماه مبارک رمضان و اظهار امیدواری کرد  که این موضوع لطمه‌ای به کار نزند.

علی زرینی نیز به سهم خود علاقه‌اش به نویسنده معروف آلبر کامو را ابراز کرد و گفت: این نویسنده انسان را به مرزهایی می‌برد که از خود بیگانه می‌کند.

سیاوش چراغی‌پور یا به گفته مسعود دلخواه «انرژی مثبت گروه» نیز مثل بقیه افراد به ارادتش نسبت به متن و کارگردان اشاره کرد و گفت: من به دنبال کارگردان فهیم و گروهی با روابط صمیمی هستم تا بتوانم بدون حاشیه کارم را انجام بدهم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار داشت: امیدواریم امسال با حضور درخشان خود در اجراهای نمایشی، ماه رمضان را به ماه پر برکت تئاتر تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است که نمایش «بیگانه» به کارگردانی مسعود دلخواه از چهارشنبه 29 اردیبهشت در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار