رئیس مجلس علی عسگری را فردی باهوش و خستگی ناپذیر دانست هیچگاه در برابر مشکلات استعفا نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به آنکه بحث های خوبی در این جلسه از سوی علی عسگری، سرافراز و پورمحمدی مطرح شده است با بیانی طنز گفت: احساس می کنم مشکل آقای سرافراز همین پورمحمدی بوده است. 

لاریجانی ادامه داد: البته پورمحمدی معاون صداوسیما یک پدیده عجیب وغریب بوده که مدیریتش هم مشکل است و از علی عسگری می‌خواهم یک جوری کار کنند که اگر خدا عمری داد ده سال دیگر به این جا بیایم. 
 
رئیس مجلس با بیان اینکه یک سال و نیم پیش برای جلسه تودیع معارفه سرافراز به اینجا آمدیم گفت: برای مدت کوتاه عمر مدیریتی وی بسیار تأسف می خوریم زیرا وی یک انسان باهوش، با استعداد و آشنا به رسانه است و حدود 20 سالی است که وی در رادیو و تلویزیون مشغول بکار است.  

وی در ادامه تصریح کرد: سرافراز در امور برون مرزی اقدامات خوبی را انجام دادند و همین شبکه های مختلف را وی راه اندازی کرد و اگر اینکه چه مقدار تأثیر در عالم گذاشته است را نمی دانم اما به صورت حرفه ای کار انجام شد و طی این مدتی که ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشتند، اقدامات خوبی انجام شد. 

لاریجانی بیان داشت: اما قدر و منزلت سرافراز نزد ما باقیست زیرا وی انسانی صحیح و باوجدانی است و البته بنده از وی خواهش کردم که در صداوسیما بماند زیرا این انسان ها سرمایه های رسانه هستند و عمر کوتاهی برای مدیریت وجود دارد که باید بعداز آن در زمینه های دیگر از این اشخاص استفاده کرد. 

رئیس مجلس اظهار داشت:بنده تردید ندارم علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما می تواند چالش های موجود را که غیرطبیعی هم نیست برطرف کند زیرا این چالش ها همیشه وجود داشته و می توان آن را با عقلانیت و پشتکار حل کرد. 

وی با تأکید بر اینکه علی عسگری از یک مدیریت توانایی برخوردار بوده و می تواند این چالش ها را حل کند گفت: وی فردی باهوش، خستگی ناپذیر و دارای روحیه مثبت اندیش است که هیچگاه از مسائل مکدر نمی شود و استعفا نخواهد داد مگر آنکه شما به وی فشار بیاورید.

لاریجانی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری هم تشکر می کنیم که علی عسگری را به خانواده صداو سیما انتخاب کردند، افزود: باید تبریک گفت که همیشه افرادی را از میان خانواده صداوسیما برای ریاست سازمان انتخاب می کنند.

رئیس مجلس تصریح کرد: معتقدم مسائلی را که علی عسگری برشمرد همان مسائلی بود که در حکم سرافراز از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده بود و اگر برای آن برنامه ریزی و اجرایی شود، صداوسیما جایگاه بسیار رفیعی را پیدا خواهد کرد.

وی بیان داشت: رادیو تلویزیون در ایران مسئله ای است که باید با مختصات خود به آن توجه کنیم زیرا ممکن است در دنیا یک جریان سکولار وجود داشته باشد و می گویند این رسانه نباید موضعی جدی داشته باشد اما ما این مبنا را در جمهوری اسلامی ایران قبول نداریم.

لاریجانی اذعان داشت: رادیو تلویزیون یک سازمان فراگیر و بسیار تأثیرگذار است و از نیروهای ارزشمندی تشکیل شده است که دارای تجربیات خوبی هم هستند.

رئیس مجلس با بیان اینکه توجه به دین مردم موضوعی مهم و دغدغه همه باید باشد گفت: هنرمندان و مدیران مردم را با حقایق دینی آشنا کنند زیرا صداوسیما دستگاهی تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: باید این وجه را با زبان هنری مورد توجه قرار داد و هنرمندانی مانند میرباقری کارهای فاخری را در یک دوره هایی انجام داده اند و این سرمایه ای اثر گذار است که می تواند فرهنگ اسلامی و زوایای آن را به مردم بشناساند.

لاریجانی اظهار داشت: باید در مورد تاریخ ایران و اسلام سرمایه گذاری کرد و مقداری شما در رادیو تلویزیون دراین زمینه شل شده اید که باید همت کنید زیرا این بخش، بخشی فرهنگ ساز و تمدن ساز است.

رئیس مجلس تأکید کرد: با همتی که علی عسگری دارد باید به این بخش به عنوان یک دغدغه نگاه کرد.

وی با اشاره به حوزه نیازها و اولویت های کشور در حال کنونی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب امسال اولویت اصلی کشور را اقتصاد قرار دادند.

لاریجانی خطاب به مدیران و مسئولان سازمان صداوسیما گفت: شما اگر در این زمینه اغنا نشوید نمی توان توقع داشت که کاری را در رادیو تلویزیون انجام دهید زیرا این امر دستوری نیست و باید بحث های لازم خدمت شما صورت بگیرد.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: نقص ما در حوزه اقتصاد است زیرا در حوزه منطقه ای، جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی داشته و با نگاهی به کشورهای نقش آفرین در منطقه می توان متوجه شد که رفتارشان بسیار پر اشکال است اما کشور ما بسیار با دقت در این زمینه کار کرده است.

وی بیان داشت: در حوزه بین الملل هم اقدامات خوبی شده و مسیر دقیقی طی شده است.

لاریجانی با بیان اینکه حوزه اقتصادی و فرهنگ و حوزه اجتماعی تأثیرگذار است گفت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی تأثیرگذار و قوی باشد باید اشکالات حوزه اقتصادی را رفع کرده و آن را بشناسیم زیرا این حوزه مشکل اصلی کشور است.

رئیس مجلس تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب با یک بررسی جامع به این نتیجه رسیدند که اولویت کشور در حال حاضر اقتصاد است.

وی خطاب به مسئولان و مدیران صداوسیما بیان داشت: باید از نظر کیفیت و کمیت کار شما نشان دهد که جهت گیری کشور به سمت کارآفرینی، تولید و رونق است و این امر را در همان جلسات ابتدایی با سرافراز نیز تأکید قرار دادم.  

لاریجانی تصریح کرد: انگیزه مردم و سمت گیری های آنها باید به سمت تولید باشد و یک جوان فارغ التحصیل به جای کار در یک اداره باید به سمت کارآفرینی حرکت کند زیرا اکنون کشور در یک شرایط تا حدی رکودی بسر می برد.  

رئیس مجلس اظهار داشت: دولت و بخش های مختلف کشور برای رفع این رکود کار می کنند و رادیو تلویزیون هم می تواند کمک بسیاری در این امر انجام دهد زیرا گاهی شما روی بحث هایی تمرکز می کنید و درآن زمان بسیار اثرگذار می شوید.

وی بیان داشـت: اگر می خواهید کشور در مقایسه با رقابت سنگین کشورهای دیگر و منطقه ترقی کند و همچنین بر روی مسائل فرهنگی ساماندهی انجام شود باید حوزه اقتصاد خود  و ثروت دار شدن را ارتقا دهیم.

لاریجانی ضمن انتقاد از شرایط وارداتی کشور گفت: علی عسگری ذهن اقتصادی دارد و می تواند با استفاده از صاحب نظران و متخصصان در حوزه های مختلف برنامه ریزی جامعی را انجام دهد و این یک وظیفه بسیار مهم در این مقطع از انقلاب است.

رئیس مجلس با تأکید براینکه اکنون باید در کشور همگرایی بوجود آورد افزود: اگر می خواهیم یک جهش اقتصادی در کشور داشته باشیم نباید روحیه یأس را در جامعه بوجود بیاوریم و گاهی می بینم دریک آیتم خبری، 4 خبر  متاثر کننده گفته می شود که می تواند این امر بر روی روحیه مخاطب تأثیر منفی بگذارد.

وی ادامه داد: اگر اشکالاتی هم در کشور وجود دارد باید دوز مناسبی را برای این امر فراهم کرد، یک جامعه منقبض از لحاظ روحی نمی تواند جهش اقتصادی داشته باشد.

لاریجانی خطاب به مسئولین صداوسیما تأکید کرد: شما باید به جامعه روحیه و شادابی بدهید و درست است که ما در کشور مشکلاتی را داریم اما باید همت کرد تا از این مشکلات عبور کنیم البته دوستان دررادیو و تلویزیون توانسته اند از طریق طنز جامعه را بشاش کنند.  

رئیس مجلس با بیان اینکه طی این سالها گام خوبی دربخش سلامت برداشته شده است گفت: ما در این زمینه گرفتاری عجیبی داشتیم و اکنون این موضوع و بحران حل شده و اگر هم یک گوشه از آن دارای مشکل است نباید آن را آنقدر بزرگ کرد که تئوری سلامت زیر سوال برود.

وی با اشاره به موضوع برجام در رادیو تلویزیون نیز اظهار داشت: رادیو تلویزیون در فضای سیاسی با آرای مختلفی مواجه است اما باید یک استراتژی مشخصی داشته باشد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه بنده با رادیو تلویزیون و موضوع هسته ای بیگانه نیستم اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر هسته ای قدم های آگاهانه برداشته است و شاید در برخی ریزه کاری ها اشکالاتی هم وجود داشته باشد اما تصمیم اصلی کشور این بود که مذاکراتی در زمینه هسته ای صورت بگیرد.

رئیس مجلس ادامه داد: اینکه مسئله هسته ای را به یک جایی برسانیم تصمیمی عاقلانه و داهیانه بود زیرا آنها می خواستند ما گرفتار تحریم ها بمانیم و ما ضمنا با انجام محاسباتی این کار را انجام دادیم.

لاریجانی اظهار داشت: ما در یک قسمت‌هایی نرمش‌هایی انجام دادیم که بسیار به ضرر کشور نبوده است و حقایقی هم برای ما داشت، سه سال بر روی این مسائل با حضور در جلسات در سطوح گوناگون بحث شده است.

رئیس مجلس اذعان داشت: اینکه عده‌ای از ابتدا با موضوع برجام مخالف بودند و مخالفت‌های آنها نیز مورد احترام است حال این مخالفت‌ها سیاسی و یا هر دلیل دیگری داشته باشد اما با توجه به این اوصاف تمامی نظرات دیده شد و در نهایت برجام اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: حال سوال این است که باید از این برجام بهره برد و یا اینکه بار دیگر در کشور دعوا به راه بیاندازیم؟ این سوال را باید رادیو تلویزیون برای خود تحلیل کند.

لاریجانی خطاب به مدیران و مسئولان صدا و سیما گفت: شما رادیو تلویزیون نظام هستید و این تصمیم را هم نظام گرفته است مانند بسیاری از تصمیماتی که تا کنون گرفته شده است به طور مثال ما اکنون در سوریه در حال انقلاب با تروریست‌ها هستیم، حال چرا شما این موضوع را باز نمی‌کنید که آیا حضور در سوریه خوب است یا خیر؟ و این کار را انجام نمی‌دهید لذا موضوع هسته‌ای هم همین طور است.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه می‌توان از برجام استفاده کرد، بیان داشت: استفاده از برجام آن است که مردم را برای انجام سرمایه‌گذاری در کشور امیدوار کرد و این که صدا و سیما دوباره مناقشات را برجسته کند، فرصت را از کشور می‌گیرد لذا این انتخاب درستی نیست.

وی لاریجانی ادامه داد: طرح مسائل و ایجاد چالش چه بهره‌ای برای کشور دارد؟ یک زمانی بیان آنها لازم بود اگرچه بنده با بیان آن کیفیت در رادیو تلویزیون موافق نبودم اما به هر حال سلیقه شما این بود و آن را انجام دادید.

رئیس مجلس گفت: صدا و سیما باید یک نگاه ملی در مورد برجام و یا هر موضوع دیگری داشته باشد که از آن برای ملت و جمهوری اسلامی ایران بهره در پی داشته باشد، برجام یک سیری داشته و حال باید استفاده آن را برد.

وی لاریجانی تاکید کرد: استفاده از برجام بدین معنا است که فضا آرام باشد تا برای سرمایه‌گذاری در کشور امیدوار کننده باشد.

رئیس مجلس تصریح کرد: باید نگاه‌مان را ملی کرده و به مصلحت کشور اندیشید البته شاید در قسمت هایی هم مشکلاتی به وجود بیاید و یا اینکه آمریکایی‌ها رفتارهای گستاخانه‌ای از خود نشان دهند و در آنجا نظام هم موضع‌گیری کرده و پاسخ می‌دهد و صدا و سیما نیز می‌تواند در آن قسمت پیگیر مسئله باشد اما این موضوع بدان معنا نیست که مردم ناامید شوند.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما شرایط سخت‌تری در گذشته مدیریت کرده است، گفت: امیدوارم علی‌عسکری که فردی خوش‌نام و با تجربه‌ای در فضای رادیو و تلویزیون و سیاسی کشور است بتواند به راحتی مسیر را برای این سازمان هموار کند و معتقدم تمامی قوا مایلند که مسیر را برای شما هموار کنند.

رئیس مجلس در ادامه افزود: در مورد همکاری با سایر قوا نیز معتقدم آنها می‌خواهند که رادیو و تلویزیونی موفقی داشته باشیم و بنده از سوی مجلس می‌گویم که علاقمندیم به صدا و سیما کمک کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس بر این اساس امسال 150 میلیارد تومان به بودجه رادیو تلویزیون اضافه شد و همچنین دو درصد از بودجه دستگاه‌ها به رادیو و تلویزیون کمک شد.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سازمان صدا و سیما سازمان مهمی است و نقش مهمی نیز در کشور دارد و باید به سمتی برود و وظیفه همگرایی بیشتر فراهم کند و همه در این زمینه باید به صدا و سیما کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار