بازداشت یک جوان در سیدنی به اتهام تلاش برای اجرای حمله تروریستی

پلیس استرالیا یک جوان ۱۸ ساله را به اتهام تلاش برای طراحی یک حمله تروریستی در سیدنی بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس استرالیا امروز سه شنبه از بازداشت یک جوان ۱۸ ساله به اتهام تلاش برای طراحی یک حمله تروریستی در سیدنی خبر داد. 

پلیس فدرال استرالیا اعلام کرد این نوجوان ۱۸ ساله متهم است که ضمن طراحی یک حمله تروریستی قصد داشته است تا به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش و شرکت در فعالیت‌های خصمانه وارد یک کشور خارجی شود. 

این نوجوان در صورت اثبات اتهام طراحی حمله تروریستی در سیدنی، ممکن است به مجازات حبس ابد محکوم شود. پلیس اعلام کرد مقامات بر این باورند این فرد به تنهایی کار می‌کرده و مواد منفجره و سلاح را نیز خودش فراهم کرده بود. 

مقامات پلیس در عین حال از افشای جزییات بیشتر درباره طرح این حمله تروریستی یا مکان‌هایی که قرار بود هدف قرار بگیرند، خودداری کرده‌اند. 

پلیس استرالیا همچنین اموال افراد مرتبط با داعش را مصادره کرد.  پلیس ضد تروریسم ملبورن اموال و دارایی‌های برخی افراد را که احتمالاً با داعش در ارتباط هستند، مصادره کرد. 

از سوی دیگر، دادگاهی در استرالیا پنج افراط‌گرا را که به تلاش برای ورود به سوریه متهم هستند، محاکمه می‌کند. 

دادگاه بدوی شهر کنز در ایالت کوئینزلند دستور استرداد پنج افراط‌گرا را به زادگاه‌شان یعنی شهر ویکتوریا در ملبورن صادر کرد تا به جرم تلاش برای پیوستن به تروریست‎‌‌های خارجی محاکمه شوند. 

یک مبلغ استرالیایی، که فیلیپین او را تحویل داده بود، همراه با چهار مظنون دیگر به جرم برنامه ریزی برای سفر به سوریه در دادگاه شهر کنز حاضر شدند. 

ورود یا برنامه ریزی برای ورود به یک کشور خارجی به منظور شرکت در فعالیت‌های خصمانه در استرالیا جرم محسوب می‌شود و حکم آن می‌تواند حبس ابد باشد. 

این پنج نفر روز پنجشنبه در دادگاه بدوی ملبورن حاضر می‌شوند.

دولت استرالیا در واکنش به تهدیدات داخلی ناشی از افزایش شمار طرفداران گروه تروریستی داعش در این کشور، از سال ۲۰۱۴ سطح هشدارهای امنیتی را در کشور افزایش داده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار