کارکارگاه آموزشی جامع دیابت دریزدآغازبه کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛این کارگا سه روزه با هدف آشنایی پزشکان عمومی استان با طرح كشوري پيشگيری و كنترل ديابت  و همچنين  اصول كلی و روشهای كنترل این بیماری و عوارض آن برگزار شده است.
 
در اين كارگاه اساتيد گروههاي مختلف آموزشي دانشگاه شامل گروههای داخلي ، غدد ، راديولوژی ، ارولوژی ،نفرولوژی جراحی ، عفونی ،دهان و دندان پزشکی ،روانپزشكی ، زنان ، عروق و قلب ، طب كار ،ژنتيك و پرستاری، شركت كنندگان را با روشهای مختلف پيشگيری و كنترل ديابت آشنا می نمايند.
 
 همچنين در طول مدت برگزاری كارگاه شركت كنندگان با حضور در مركز درمانی ديابت  با روشهای عملی چگونگی مراقبت از بيماران ديابتی و روشهای  پانسمان زخمها و نيز روش نوين معاينه پای ديابتی آشنا مي شوند .

 مدیر درمان دانشگاه گفت: با پیگیری مسئولین مرکز دیابت و همراهی مدیران ستادی، تجهیزات و امکانات درمان، پیشگیری و بازتوانی دیابت در استان در حد مطلوبی فراهم گردیده است و بزودی با تجهیز بیشتر مرکز به بخشهای فوق تخصصی چشم شامل آنژیوگرافی و لیزر چشمی و همچنین افتتاح کلینیک چاقی خدمات بیشیتری به بیماران دیابتی ارائه می شود.

محمد حسین زارع ضمن اشاره به ارائه خدمات  این مرکز در دو شیفت صبح و عصر از تمام بیماران دیابتی برای ثبت در سامانه معاونت درمان وزارت بهداشت دعوت نمود و گفت: بیماران می توانند با مراجعه به مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت با ارائه کد ملی و اطلاعات اولیه بیماری در سامانه جامع بیماران دیابتی کل کشور ثبت نام نمایند.

گفتنی است  سالن آمفی تئاتر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت با ظرفیت 120 نفر و با هزینه نزدیک به یکصد میلیون تومان که قسمت عمده آن توسط خیر تامین گردیده است همزمان با اعیاد شعبانیه و با آغاز سمینار آموزشی جامع دیابت مورد بهر برداری قر ار گرفت.
کارگاه آموزشی جامع دیابت با حضور 60 نفر از پزشكان عمومي استان توسط مركز تحقيقاتی درمانی ديابت امروز آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار