چنانچه این طرح در کشور به تصویب نهایی رسیده و اجرایی شود، مستقیما سلامت مردم را تهدید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس انجمن داروسازان خوزستان و رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن مخالفت با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری بخشی از اختیارات سازمان غذا و دارو به سازمان استاندارد، اظهار کرد: تمامی موارد حوزه سلامت باید بر عهده سازمان غذا و دارو باشد اما متاسفانه هفته گذشته این طرح به صورت غیر کار‌شناسی شده به تصویب نمایندگان رسید.

دکتر منصور آرزومند تاکید کرد: چنانچه این طرح در کشور به تصویب نهایی رسیده و اجرایی شود، مستقیما سلامت مردم را تهدید خواهد کرد.

 رئیس انجمن داروسازان خوزستان افزود: متاسفانه نگاه‌های تبعیض‌آمیز به سازمان غذا و دارو وجود دارد و این درحالی است که حوزه سلامت به هیچ‌وجه به سازمان استاندارد مربوط نمی‌شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه تصویب این طرح نوعی اجحاف به سازمان غذا و دارو است، تصریح کرد: واضح است که سازمان استاندارد به هیچ‌وجه نمی‌تواند در حوزه سلامت دخالت کند، زیرا این سازمان امکانات کافی را نداشته و بسیار ضعیف است و در همه استان‌ها نیز حضور ندارد.

 آرزومند با بیان اینکه سازمان غذا و دارو در همه شهر‌ها و حتی مناطق آزاد آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای دارد، تاکید کرد: یقینا می‌بایست این مسئولیت خطیر برعهده سازمان غذا و دارو باشد که امیدواریم این مصوبه بازنگری شود.

 رئیس انجمن داروسازان خوزستان با اشاره به اینکه با اندکی تحقیق می‌توان دریافت که در همه‌جای دنیا مسئولیت سلامت مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت است، عنوان کرد: این مصوبه نیاز به بازنگری دارد و نظارت بر محصولات غذایی باید بر عهده سازمان غذا و دارو باشد، زیرا اگر چنین نشود ممکن است سلامت مردم خدشه‌دار شود.

 آرزومند با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو بهترین و موثر‌ترین متولی برای نظارت بر سلامت مواد غذایی است، افزود: طرح اخیر مجلس مغایر با سیاست‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه سلامت بوده و باعث توسعه موازی‌کاری در کشور می‌شود.

 وی در پایان از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست، این طرح را مجدداً بازنگری و اصلاح کنند تا سلامت مردم با خطر مواجه نشود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.