سه‌شنبه کنتاکی؛ عرصه رقابت دموکرات‌ها

انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه امشب در ایالت‌های کنتاکی و اورگن ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مورنینیگ کانسالت؛ انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه امشب در ایالت‌های کنتاکی و اورگن ادامه می‌یابد.

"دونالد ترامپ" نامزد حزب جمهوری‌خواه با کناره‌گیری تد کروز و جان کیسیک، مشکل چندانی برای کسب آرای این دو ایالت ندارد. این در حالی است که کلینتون و برنی سندرز همچنان به رقابت خود برای بالا آمدن از حزب دموکرات ادامه می‌دهند. بخت کلینتون برای کسب بیشترین آرای این دو ایالت بیش از برنی سندرز است. با این وجود برنی سندرز در سخنرانی‌های خود ادعا کرده است که در یک رقابت اخلاقی از بخت بالایی برای کسب آرا در این دو ایالت برخوردار است. او در انتخابات درون‌حزبی ایندیانا و ویرجینیای غربی بر کلینتون برتری جسته است و پیروزی‌های او انگیزه‌ای مضاعف به هواداران وی در دو ایالت کنتاکی و اورگن داده است. هرچند این پیروزی‌های تأثیری بر افزایش تعداد آرای نمایندگان حزب نداشت. سندرز می‌تواند با باقی ماندن در رقابت‌ها، نظر رأی‌دهندگان مستقل را جلب کند. حرکتی که کلینتون نسبت به آن واهمه دارد.

بر این اساس، نظرسنجی‌های انجام‌شده در ایالت اورگن حاکی از آن است که کلینتون با اختلاف زیادی سندرز را در کنتاکی و اورگن شکست می‌دهد. پیروز انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در کنتاکی، موفق به دریافت 55 رأی نمایندگان در مجمع ملی فیلادلفیا می‌شود. این روند نقطه پایانی برای کلینتون است. او در انتخابات مقدماتی 10 ایالت پیروز شده است و بالاترین رأی نمایندگان حزب را کسب کرده است. پیروزی او در کنتاکی امری دور از ذهن نیست؛ بنابراین کلینتون مشکل چندانی برای بالا آمدن از حزب ندارد.

در حال حاضر سرنوشت 291 نماینده برای دموکرات‌ها مشخص نشده است. نامزدهای دموکرات برای بالا آمدن در حزب خود نیازمند 2383 رأی نمایندگان هستند. این در حالی است که تعداد آرای نمایندگان متعهد کلینتون 1705 رأی در برابر 1414 رأی سندرز است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار