شهردار اصفهان در دیداری با نخبگان سوری به منظور مطالبات در حوزه‌های مدیریت شهری و نحوه اصولی اداره شهر برای الگوبرداری از شهرداری اصفهان تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با جمعی از نخبگان کشور سوریه ، با اشاره به جنگ سوریه اظهار کرد: ما از اینکه چنین جنگ ناجوانمردانه‌ای در کشور سوریه رقم خورده بسیار ناراحت و غمگین بوده و از این مسئله رنج می‌بریم.

جمالی نژاد تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که نه تنها پس از پایان جنگ بلکه هم‌اکنون نیز به کشور سوریه در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری کمک کنیم و در این راستا معاونت آموزش و پژوهش شهرداری اصفهان می‌تواند آموزش‌های لازم را در زمینه‌های مختلف ارائه دهد.

وی افزود: قرار بود در گذشته شهر حلب به عنوان یکی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان انتخاب شود که به دلیل وقوع جنگ این امر میسر نشد اما باید بگویم هم‌اکنون تمام شهرهایمان با شهرهای سوریه خواهرخوانده محسوب می‌شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ما در کشورمان بیش از 360 نوع صنایع دستی داریم، گفت: در شهر اصفهان نیز بیش از 196 نوع صنایع دستی وجود دارد که بسیاری از آنها از اصالت یونسکو برخوردار هستند.

وی ادامه داد: اصفهان سال گذشته در صنایع دستی ثبت جهانی شده و در این زمینه آماده هستیم آموزش‌های لازم را به هنرمندان سوری ارائه دهیم.

جمالی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه گفتمان دانش‌محوری را در شهر دنبال می‌کنیم، افزود: اصفهان به سمت شهر هوشمند شدن حرکت کرده ودر حال حاضر نیز بسیاری از کارها در زمینه‌های مختلف به صورت هوشمند و مکانیزه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: رویکرد ما داشتن اصفهانی پاک، سرسبز و الگو برای سایر شهرها است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.